Alla inlägg under juni 2017

Av Sören Larsen - 29 juni 2017 22:57





Är det någon som kan hjälpa mig med att lösa problemet, vad är detta för något ?

 


 


 


Tre flytt lass idag.

 


Andra linvagnen på gång.

 


Min första skörd i år............................

  

Av Sören Larsen - 29 juni 2017 00:38





Nybygd bana i Åtvidaberg.

 



 

Flytten fortsätter.

 



  En del tillverkning blir det iallafall, jag har sågat till bitarna till linvagnarna.

 


Ett "lingon" är också på gång.................................

  


Av Sören Larsen - 28 juni 2017 00:43




Birgitta kom och grattade mig i kväll, Härligt.

 


Jätte fina blommor.

 


 


Anette var med.

 


Det blev några varv krolf.

 


Och fika.

 


Håppas att ni har lagt märke till min text på tröjan som kom i dag.

 


Underskatta aldrig en gammal man som är född i JUNI, står det på tröjan.

 


 


 


Packar flyttlådor.

 


 


Har fixat till några kullar i dag.

 


Det ska bli några linvagnar.................................

  


Av Sören Larsen - 27 juni 2017 00:08






Gör iordning en hubb, tror att den ska till Island.

 


Vi har börjat lite smått att flytta firman.

 


Vi ska flytta ner till "Fasetten" det kommer att bli allt under ett tak, kan ju vara bra................................


  

Av Sören Larsen - 25 juni 2017 23:10





Förädlar rötad björk.

 


 


Det ska bli ett axpediment i svarven också.

 


Har gjort ett fack i boxen för laddaren...................................

  


Av Sören Larsen - 24 juni 2017 23:27




Det blev stekta fläskkotletter i kväll, det var gott det.

 


Iövrigt har det varit en mycket lugn dag..................................

  

Av Sören Larsen - 24 juni 2017 01:47





Skulle förädla en träbit men det var ju "tyre" det är ju fint trä och luktar gott men det förstör ju alla maskiner, den är ju så kladdig att jag vet inte vad jag ska använda den till.


Det här begriper jag mig bättre på.


Midsommar fäst hos Thomas & Marianne, här är vi till Inga & Gunnars grav plats.

 


Dom får varsin cigarät o en reäl sup, du som läser detta behöver inte tro att vi "riktigt kloka" det är en tradition.

 


Vi åt gott och spelade KROLF.

 

  

 


 


 


 


Och hade kul.

 


 


 


Maja tyckte att det blev lite långtråkigt men hon stod ut.

 


 

  

Till sist ett par luftbilder..............................

  




Av Sören Larsen - 23 juni 2017 00:19




I dag så blev den lilla 4hjulingen som fick stå ute vid vägen med öppet skylten.

 


Roger transpoterar jätte balk.

 


 



 


 

Nu bygger jag låda.

 


 


 


Den fungerar jätte bra, och stadigt blev den.

 


Rensar bort lite ogräs.

 


Mmmmmm i lusthuset.

 


Tomaterna blommar..................................

  





Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards