Alla inlägg under november 2017

Av Sören Larsen - 30 november 2017 23:53




Nåja bilderna får väl tala för sig själva

  .


 


 

 


 


 


Jobba hemmaifrån som har blivit så populärt hehe.

 


 


Städat och snyggt igen.

 


Jonas kom med ett tyugotal hamburgare, dom är fantastisgt goda.....................................

  





Av Sören Larsen - 29 november 2017 23:38





Mmmmm November.

 


Killen som målar räddningsdockorna har skojat till det och döpt dockorna efter jobbarkompisarna.

 


Jag gör bakstycken till dekalerna.

 


Kanten har jag fräst ut ett spår som jag fyller igen med spackel, dom ska ju stå utomhus.

 


Några nya saker på gång.....................................

  




Av Sören Larsen - 28 november 2017 22:23



Så blev trädet klar.


 


Dags att börja med "lingon" igen.

 


 


 


 


 


 


Ska såga ut en tavla som detta emblem ska sitta på.

 


Den ska vara på ryggstycket på stora stolerna....................................

  







Av Sören Larsen - 28 november 2017 00:51


Om det är någon som kommentera något om och i min blogg så fins det en gästbok att öppna.....
Om det är någon som kommentera något om och i min blogg så fins det en gästbok att öppna.....



Nu börjar sakerna att bli färdiga.

 


Men det är mycket slipa o måla innan vi har kommit dit.

 


En form ämne.

 


Mera kullar................................

  

Av Sören Larsen - 26 november 2017 23:35




En söndagstur blev det.

 


 


Det blev till Basunda gård. 

 


Jonas och någon till hade jagat igår det blav vist 8-9 vildsvin och ett 20tal hjortar.

 


Den galten som hänger först är verkeligen stor ca 90-100 kg.

 


Så var det dags igen.

 


 


 


Jamen vist det blev snyggt.

 


Mera träd att ta reda på.

 


För att hålla snyggt på tomten.

 


Lastar på Birgittas blommlåda.

 


Mmmmmmm jodå den blev nog bra, jag fick iallafall godkänt.

 


En husvagn skulle komm kl tre, vist jag skulle bort på middag kl fyra, så genom SMS meddelade jag att dom skulle ställa den på gårdsplan, så när jag kom hem senare fick jag baxa in den på sin plats...................

  




Av Sören Larsen - 25 november 2017 22:42





Eldar bort dom nerfallna grenarna.

 


 


 


Det blev lite till vedboden också.

 

     

 


Det har varit kämpigt men nu är det bara till att kratta upp runt träden. 

 


Var under verkstaden och hittade Birgittas fågelmathuset.

 


Klätrade upp och hämtade ner qatrokoptern.

 


 


Bytte tre propelrar och laddar upp den så får vi se imorgon hur och om den fungerar, den har ju vaarit uppe i trädet i två år hmmmm

 


Jag har en viss förkärlek för råstekta potatisar svamp lök tärnat prinskorv sås, gott blev det iallafall.

 


En efterlysning, jag söker någon ungdom som säljer jultidningar jag vill beställa två stycken, mina systersöners barn har ju blivit för stora för att hålla på med det...................................

  


Av Sören Larsen - 24 november 2017 23:24




Idagser den lite bättre ut när blodet är borttvättad.

 


Här är ett lager som Wholmer har gjort, dom använder han att gjuta in i hubberna>>

 


<< Som syns på den här bilden.

 


Det här är den största hubben som jag har gjort.

 


Jaja det är ju fredag så jag besöker Roger i hans verkstad.

 


Hemma så m,ålade jag Birgittas blommlåda.

 


Det är en färg som tål vatten och allt annat tänkbart slitage..................................

  



Av Sören Larsen - 24 november 2017 02:31






Nyförvärv.


Ett par jobbar bilder som varnligt en torsdag.

 


 


 


 


 


 


Åker till Linköping.

 


 


Dags att göra om en gammal tato.

 


 


 


Halvvägs.

 


Såja nu är det skugga och färg efterv tre timmars totyr .......................................

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards