Alla inlägg under augusti 2014

Av Sören Larsen - 31 augusti 2014 19:32




I dagens omgång av krolf så vann Birgitta över mig två gånger, ett av hennes bästa resultat hitills (33) mycket bra.

<<<>>>

En död geting är en bra geting, det tycker i alla fall Birgitta.

 


Börjar att sätta ihop brudkistan (fräsar spår och lägger in "kex" och limmar)


 


Fräst mönster i botten.

 


 



Nu upptäckte jag att det inte fanns någon svart färg hemma till beslagen  #¤##. 

 


Mmmmmm det kanske blir bra.

 


Nä här upptäckte jag att det ska bli nya hörn beslag den bockade kanten är för kort (inget snyggt)

 


Kunder.


 


Dom hämtade den sista grillen och red en tur på kon och kalven hehe...............................

  



Av Sören Larsen - 30 augusti 2014 18:52





Tillverkar ett verktyg till grabbarna nere på fabriken.

 


Om den fungerar som jag har tängt så blir den nog bra.

 


Sågar ut material till brudkistan.

 


 


Våran vindruva trivs visst jätte bra.

 


Ska bli intresant att se om vi kan få den till att klara vintern.................................

  



Av Sören Larsen - 29 augusti 2014 19:22




Jag tycker att våran nya rabatt är fin eftersom det är första året som vi har den någonlunda bra i ordning.

 


Jag har ett par nyfikna åskådare (lite närgångna förståss)

 


Åkte till Bestorp med grillen till Göran & Anna.

 


På jobbet, maskerar runt krokodilen för slutmålning.

 


En till.

 


Det blev också några havsanemon...................

  




Av Sören Larsen - 28 augusti 2014 21:25




Det är en duktig man våran skulptör (Ulf Nilsson)

 


 


Det blir här någonstans som guuuuben ska sitta.

 


Här är det en halvdålig bild av kyrkan i Horn.

 


Lika dålig blev den i Vimmerby.

 


Men våran resa gäller inte kyrkor, här är det alvarligt tycker Fridolf, sitta här och vänta på vetrenären är jobbigt.

 


Man svettas ju med hela tungan.

 


Nu är faran över väntar i bilen medans husse hämtar en nytt sorts schampo som ska vara bra.


 


Efter maten så åker jag mot Björkfors, här en bild av svanerna som jag har följt sedan dom var små.

Presis efter att jag tog den här bilden kom en Trana och landade brevid dom.

 


Hemma från Marona med mera jobb.

 


Marona är en väldig trevlig och duktig person, jag fick rödbetor och vindruvor av henne...........................

  



Av Sören Larsen - 27 augusti 2014 22:39




Lite bus på jobbet mellan åt.


 


Bingo kväll, jag tycks mig ana en glad Birgitta.


Ja där har vi kanske anledningen, första vinsten sedan vi började.

 

  

Det blev korv också i pausen.

 


En mysig solnergång.

 


Jag tycker att det är vackert.

 


Hemma igen...............................

  








Av Sören Larsen - 26 augusti 2014 23:21




Ny badanläggning som jag har börjat förbereda.

 


Städade av en plats och lagt ut skydspapper, ritar upp hur den ska göras på golvet.

 


Ett par bilder av badet som kommer nu först, den är ganska långt framskriden.

 


 


Mörk himmel, det har regnat en del i eftermiddags..........................

  



Av Sören Larsen - 25 augusti 2014 20:05




Det är en ny grill på gång, svetsar dit benen, det mesta är återvinnings material.

Ett 200 liters aceton fat, benen från ett skolbord, galler från en bilsläpvagn.

 


Bilderna får tala för sig själva.

 


 


 


 


 


 


 


Nästan klar, färgen ska torka innan jag kan vända på den och skruva dit bordet...................

  



Av Sören Larsen - 24 augusti 2014 19:12




Dags att jobba igen nere på fabriken.

 


Det är vaxning, här lägger jag på vax.

 


Första avtorkning av överflödig vax.

 


Andra polering.

 


Begrundar och konstaterar att det blev bra.

 


Har fräst ut en ram till en kund.

 


 


Våran paty tält har blåst sönder så den ligger i containern nu, ska ta reda på rören och göra vindorglar av dom.

 


Så var det dags för ett parti KROLF det gick skapligt för oss båda....................................

  



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards