Alla inlägg under september 2014

Av Sören Larsen - 30 september 2014 20:17





Limmar 6 bitar åt gången.

 


Torka en halvtimma.

 


Äntligen har jag nåt upp till toppen.

 


Börjar att ränsa landet.

 


Jag tar det lite lugnt, det ska ju inte sås frö ännu på ett tag hehe.


 


Det är tängt att det ska bli en miniatyr av en grill läger.

 


  


Vist syns det att det är höst nu................................


 




Av Sören Larsen - 29 september 2014 21:12




Morgon här på Glysebo gård.

 


 


Det är Bente som har bestält >

  


> En vindskruv.

 


 


Det är många bitar att limma.

 


Nu ska kullarna iväg.

 


Häftig kran.

 


Jodå han fick på alla fem.

 


Hösten närmar sig.

 


Det blir många färger i naturen, snyggt  är det också...........................

  















Av Sören Larsen - 28 september 2014 18:04




Då är det dags att packa ner loppisen för i år.

 


Hämtar loppis skylten nere vid vägen.

 


I källaren nere på fabriken hittade jag en liten hörna.

 


Tomt men bra plats för mina 4hjulingar och lite sådant.

 



Tillverkar en upphängning. 

 


I Ateljén för änglar och duvor.

 


Jag har hittat min teakbänk den har varit belamrat med allt möjligt ett bra tag.

 


En ljusstake blev också klar.

 


Nu kommer en del bilder från min Ateljé på begäran från en del läsare.

 


 


 


 


 


 


 


 


 


Så ser det ut det finns nog en hel del som inte kom med, jag är ganska nöjd med det mesta.....................................

  




Av Sören Larsen - 27 september 2014 21:43




Nu har jag fått stolarna klara.

 


Dom blev ganska bra.

 


Nu så monterar vi lådan på Thomas 4hjuling.


Ganska bra i färgen också. 

 



Det är klart att lådan måste provköras. 

 


Det gick bra det också, den är tyst och sitter bra fast....................................

 



Av Sören Larsen - 26 september 2014 20:44



Uppeholl en stund så det är bara på den igen.

 


Så blev den skrinen, ganska bra tycker jag.


 


Nu är alla bitar klara.

 


Det här vet till f.. vad det blev.

 


Monteringen har börjat.


 


En nästan klar.

 


Trimmen också en stund.....................

 







Av Sören Larsen - 25 september 2014 21:29




Nu är dom 5 bollar/kullar fnart färdiga för målning.

 


Den nya skrinen

 


Med knoppar.

 


Lådorna fungerar.

 


Å så förstörde jag den, nääää då den ska vara så.

 


Har tillverkat matrial till stolar i minjatyr, det fattades tre stycken fast nu blir det vist tre för mycket jaja så det kan bli...............................

  



Av Sören Larsen - 24 september 2014 21:53




Sågat ut nästa skrin.

 


Det fungerar som det var tängt.

 


Har signerat skrinen.

 


Jobbade lite med papper som har legat och väntat i 11 år på att bli i ordning...................................

  

Av Sören Larsen - 23 september 2014 20:05




Nu blir det några av våra orkidéer.

 


 


 


 


 


 


Änglatrumpeten fortsätter att blomma.

 


Hibiskusen kommer igång igen den också.

 


Nu blir det snickarboa.

 


 


Så blev den.

 


Nu är det nästa skrin på gång.

 


Jo då den kan nog bli bra.

 


Jodå den blev bra.

 


Här är alla tre som har blivit  till nu.


 


Inte nog med det gräset måste klippas en gång till, har bara klippt ett par timmar hittils så det blir jobb i morgon om det inte regnar..............................

  



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards