Alla inlägg under december 2013

Av Sören Larsen - 31 december 2013 22:52



Den kom med i dag också det blir fyra blommor i den.

 


Började med en sak som Birgitta och jag har kommit överens om att jag ska tillverka.

 


Peter Kron Thomas och jag ute vid en scouter läger.

 


Peter tände på grillen.

 


Med var också Marianne Peters son och fru, lite fusk Marianne åkte bil.

 


Nyårs middag hemma hos oss.

 


Birgitta.

 


Anette................................

 


Tillägg två bilder en före och en efter 12 slaget.

 

Ett riktigt Gott Nytt år till alla mina läsare.   

Av Sören Larsen - 30 december 2013 19:18



Det blev bara ett par bilder från verkstaden i dag.

En bräda som ska bli.

 


Uppkapad i fem bitar.

 


   Ihop limmad.

 


Nu blir det till att såga ut den.

 


Här en annan som jag började på i går.

Det ska bli intressant att se vad jag kan få ut av dom.................................


Av Sören Larsen - 29 december 2013 17:24




Snyggt.

 


Det var ganska mycket skog där vi åkte sist.


   


En gren kom med hem inkilat genom styrstaget upp mellan motorn och kåpan under dynan, jag fick såga bort den.

 


Nu är den nytvättad och nya stänkskydd, dom gamla har jag kört bort tre gånger, det är kanske bättre med gula än gröna haha..............................  

 

Av Sören Larsen - 28 december 2013 20:16




Nu plockar Birgitta in i nya frysen.

 


Med övervakning av Fridolf.

Som tur var så kunde vi använda frysen nere på Rodeco under tiden tills vi fick en ny.

 


Amaryllisen har kommit ifatt tiden.

 


Förut så hade vi barskåpet uppe på kyl-frysen nu är det där det ska vara.

 


Thomas lånade släpkärran han ska visst med sin 4hjuling till Örebro på service på måndag.

 


En video stump.....................................


 

Av Sören Larsen - 27 december 2013 18:39




Åker en tur.

 


Härlig natur.

 


Det är ett ganska kraftig träd som står i källargrunden det har ju varit ett hus här för ca 100 år sedan, det är roliga upptäkter i skogarna.

 


Hos Jonas på Basunda gård, jag fick en del älg o hjorthorn som ska nog bli lite knappar av.

Här några vildsvin i kylrummet.


 


Vi hittade mera i skogen en byggnad som heter Grillebo den är nog privat ägd, fast den var öppen bara att grilla, men nej.  Den ligger vid en sjö en fantastisk utsikt.

 


 


Hemma igen det blev en ny kyl o frys, vi får se om det går att laga den gamla ?? ...................................

 


Av Sören Larsen - 26 december 2013 18:32


Pippi vid mat stället Nötskrikan.

 


 


Till vänster är det en Nötväcka.  

 


Elin Anna Göran och så lilla Max.

 


Samma människor i en annan position.

 


Elin.

 


Ute (med rökarna) i friska luften hehe.

 


Max gillade inte kon och kalven.

 


Kvällsbild.

 


Samma tid och ställe med en annan bländare.

Det har varit en mycket fin dag, fast våran kyl o frys har lagt av........................................

 






Av Sören Larsen - 25 december 2013 21:07




Skalar potatis till familjemiddagen.

 


Roger Thomas.

 


Jakob Camilla Jenny Roger.

 


Thomas Marianne och jag

 


Sara Erik Birgitta.

 


Thomas Marianne.

 



Birgitta Jakob Camilla.

Det var en rolig dag med god mat................................ 

  

Av Sören Larsen - 24 december 2013 20:16





En liten video stump.


 


Julbocken har kommit fram nu, det är ju Julafton i dag.

 


Det blev lite grenar over när jag fixade julgranen dom kom ju väl till användning vid rosen.

 


Det blåser ganska kraftigt.

 


Anette Fredrik Emma var här på julmiddag.

 


En liten paus i maten, det har varit en mycket trevlig dag.

Stor tack till min Älskade Birgitta..........................................
..............


    


 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards