Alla inlägg under oktober 2014

Av Sören Larsen - 31 oktober 2014 18:22


 

Trevlig halloween önskar Vilingen alla mina läsare.


Det är en av dom största amaryrillislökarna som jag har sett.

 


Nu är det vintrat i lusthuset också.

 


Tvättar vagnen efter dynglasset.

 


Sista rabatten klar den med.............................

  




Av Sören Larsen - 30 oktober 2014 19:44




Jodå den blev ju bra eftersom det är den första som jag har gjort.

 


Hu så hemskt huuuuuu.


 


En till klar.

 


Gödsel igen.

 


Birgitta planterade blommor och lökar, jag rensade och fyllde på med gödsel.


 


Här med...............................

  




Av Sören Larsen - 29 oktober 2014 19:34





Ok då är det dags att sätta ihop lite saker.

 


Första pedestalen kanske klar får väl se om jag ska måla den med en lasyrfärg..

 


Tvåan också klar.

 

  


Tre stövelknäktar blev det också.

 


Nytt snöre i pojkens boll (däck).

 


Ute jobb.

 


Har lagt ordentligt med dynga på ett av landen.

 


Jordgubbslandet också.

 


Mysigt......................................

  




Av Sören Larsen - 28 oktober 2014 20:46




Nja den ser ju nästan riktig ut, Ett halv kg bly insmält i träet.


 


Snart är det Halloween.


 


Gräver land och kör dynga.

 


 

Videoklipp.


 


En hög med trä som ska sättas ihop.


Videoklipp.


   


Så ser det ut under sågen.....................................

  







Av Sören Larsen - 27 oktober 2014 19:38




Det är början på pedistalerna, det har inte blivit så mycket gjort på dom i dag.


 


Var till tippen med en bilbatteri och den stora kyl o frys som vi har bytt ut, sedan åkte jag ut till Jonas på Basunda gård och fick ett lass dynga som vi ska till landet.........................................

  






Av Sören Larsen - 26 oktober 2014 21:00





Bygger utsug på hyvlen,  plexiglas fönster på framsidan snyggt va.

 


 


På spånsugen också.

 


 


Thomas och jag var en tur i skogen i dag, det blev lite trattkantareller.

 


Det här är monstret som vi har i trädgården, det vet till f.. vad det är för sort, det är inte jag som har tagit en tugga av den.............................

  



Av Sören Larsen - 25 oktober 2014 20:21

Trevlig helg.



Har satt upp spånsug vid hyvlen, ska bara fixa kopplingar el och spiralslang.

 


Hjortar utanför matsalsfönstret nere på jobbet i dag när jag städade.

 


El jobb.

 


Men nu fungerar den biten nu ska jag bara tillverka anslutningar på spiralslangen i båda änderna.........................

  




Av Sören Larsen - 24 oktober 2014 22:18




Har börjat med ett par pedestalar.  


Holkerna är nästan klara.

 


Här är hyvlen som jag har lånat av Jonas.

 



Den fungerar jättebra, nu måste jag bara koppla ett utsug till den och fixa kablar........................

 



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards