Alla inlägg under september 2016

Av Sören Larsen - 30 september 2016 23:08




Staplar/travar upp lite ved i vedboden.

 


 


 


Frö att göra plats för virke.

 


Det var en hel del som jag fick av Roger o Camilla.

 


Sedan kom Birgitta och då blev det KROLF.

 


Också fika.

 


Anette har fåt en ny hund (halv naken) fin och snäll hund.

 


Den heter Sune gillar tennisbollen som den fick, som syns på den här VIDEOKLIPPEN................................


 








Av Sören Larsen - 30 september 2016 00:19




Så ser det ut där mina utsågade bitar issolering ska sita.

 


Uppe över alla väggar på/i den nya vårdcentralen.

 


Det blir mycket spill, jag fick containern tömd i dag, det blir ett par dagar till nästa vecka...................

  







Av Sören Larsen - 29 september 2016 00:11



Så var det dags att städa.

 



 


Det blev falukorv i lergryta till kvällsmat, gott är det allt......................


  






Av Sören Larsen - 27 september 2016 23:01





Här är lite av jobben som jag håller på med just nu.

 


Det blev räkommelätt, snabb mat men gott..................

  

Av Sören Larsen - 26 september 2016 21:40





Står nere på JoRog´s plan och jobbar, det blir några dagar framöver.

 


  


Jag har med min egna bandsåg.

 


Det är många bitar som ska sågas.


 

Maja i sin hundkoja, det är bra att hon har den med sig (den är ju mobil) hehe

 


Hjortarna står och väntar på att komma in och äta upp mina äpplen.

 


Inget kan hålla dom utanför trädgården (möjligen ett gevär)............................

  


Av Sören Larsen - 25 september 2016 23:31




Nu ska den nog holla ihop, vi får se.


 


Gjorde om en fågelmatbord till stående istället för hängande, enlig kundens önskemål.

 


Skogen och sjön jo men vist då.

 


Transport.

 


Var förbi Roger o Camilla och fick en del matrial till lampor även fotogen lampor.

 


Så nog fins det att göra.

 


 


två typer av glas.

 


El sladdar.

 


Speglar.

 


Ångkokar råsaft av äpplen plommon päron, det blev mycket gott......................................

  







Av Sören Larsen - 25 september 2016 01:46





Mera svarvning.

 


Den ringen ska så småningom bli till locket.

 


 


En liten blommbord blev det också, den är till att höja en blomma i fönstret.

 


Så blev det skogen.

 


 


Den första bron gick bra att komma över, men den andra var det som vi fällde träd i fjor och åkte över, men inte i dag.

 


Hittade en övergiven harv.

 


Den tar jag reda på.             Här följer några videoklipp.


 
  
 



Tänkte att jag kan använda den till att rensa i gången, fast den ska repareras en del..................................
 
 



Av Sören Larsen - 24 september 2016 00:03





Tillverkade ett nytt verktyg.

 


Den är till för att kunne svarva invändig.

 


Plockade lite äpplen, ska nog ångkoka dom i morgon.

 


Den jäklas med mig men jag ger inte upp.

 


Kund som även besökte verkstan............................

  


Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards