Alla inlägg under maj 2014

Av Sören Larsen - 31 maj 2014 22:43



Nuså är det gurka på gång.

 



Det är väll så att vi kan kalla hjorterna för våra dom är ju alltid här nere på gärdet.

 



Några av dagens kunder.

 


Thomas och jag åkte en stund.

Bra utsikt ut över Åtvidaberg.

 



Tror att dom kallar stället för sockertoppen.

 



Det är gammla vattentornet som fortfarande är i bruk.

Det har för varit en slalombacke också här.

 



Roliga backar att åka i.

 



Var tvungen att ta en bild på lupinerna jag gillar dom...........................

 




Av Sören Larsen - 30 maj 2014 19:23



Målar vindskivorna på vedboden.

       



Så kom Urban ut från verkstaden och sa vad f.. står du på taket av Birgittas bil och målar, han såg inte stegen.



Ja ja det blev bra i alla fall.

 


Har en demonstrationsbit sitter uppe i svarven så att jag kan visa kunderna hur jag svarvar ringar.

 


Har hunnit med att klippa gräsmattan med stora 4hjulingen också...................


 

Av Sören Larsen - 29 maj 2014 21:10



Det är som sagt Vingåker som proffesoriskt är ihopsatt, men det är mycket kvar att göra under nästa vecka.

 


OK till saken i dag började konstrundan, här har jag satt upp den obligatoriska saken som visar att jag är med.


 


Skapligt med kunder har det varit, det här gänget var 7 personer och den bästa kunden i dag eller dom som köpte mest. 


Dom här ville köpa en sådan lampa som jag har nere på kulturhuset som tydligen är såld, och jag hade ju bara en sådan, så vi bytte adresser o telefonnummer, vi får se vad det blir av detta...................... 

Av Sören Larsen - 28 maj 2014 22:40


Jag gjorde bort mig ordentlig i kväll när jag hämtade bilderna från kameran, trode att jag markerat alla men det var bara en bild, och då tömde jag kameran 11 bilder borta, nog om detta.

Här en bild nere från fabriken.

 


Jag var nere och lämnade in en lampa till dom som håller i kulturhuset och hämtade materiel till den samma.

Vi har tvättat fönstren i hela huset också i dag.

I kväll så var vi på bilbingo men nej då det blev inget annat en en chokoladask på en lott .

Vad göra kanske en vinterbild.

Ha en trevlig helg..............................................

...........

 

Av Sören Larsen - 27 maj 2014 19:58



Det är nästa bad på gång.

 


Tror att den ska till Vingåker.

 


Mycket plasta och slipa.

 


Här är eller kan bli en grotta.

 


Vi har en dag och en vecka på oss till den ska levereras..............................

 


Av Sören Larsen - 26 maj 2014 20:34





Jobbar på fabriken ett tag igen.

 



Vattnar blomorna. 

  


Fridof väntar på att jag ska bli klar.


 


Allt växer bra, tyvärr gör ogräsen det också.


Våran vattenkran går väldigt trögt, så det blev en liten föbättring. 

 



Nu tror jag att Birgitta också klarar av att öppna och stänga kranen........................... 

  


Av Sören Larsen - 25 maj 2014 23:54



Har fått tag i några bättre bilder från i går.

 


Krille och hans söta danspartner Ronja.

 


 


 


Nu till dagens blogg, vi åkte och hämtade Anette i Bestorp vidare till Rimforsa där jag röstade i EU valet sedan till Vårdnäs Anette o Birgitta röstade.

 


Det är ju morsdag i dag.

 


Åter i Bestorp blev det kaffe och tårta, Anton & Emma hade då vaknat.

 


Schwarzwaldtårta var det.

 



Hemma igen åkte jag en tur på min 4hjuling en timma bara ca.

 


Förbereder grillning Göran & Anna kommer vid 4 tiden.

 


Här är dom, vi fikar efter grillningen och ett par partier KROLF.

 



Här ett par videoklipp från min skogstur.
 


Hemma igen...........................


 

Av Sören Larsen - 24 maj 2014 22:27



   På eftermiddagen åkte vi lill Linköping och besökte Cloetta center

 


Jaha det fins spöken där.

 


Mycket folk på vänstersidan.

 


Ändå flera på högersidan.


Men vad nu då en orkester dike.


   Aha nu kommer spelarna in.


Nämen det kan inte stämma killar och tjejer brukar inte att spela ihop.

 


Men fina är dom.

 


Det blev en fantastigs uppvisning i dans.

 


Det är ju studentbal.


Det var för mig som inte kan så myket om dans en otrolig uppvisning.

 


 


Här i mitten är det Birgittas barnbarn Kristoffer och hans danspartner Ronja.  

 


Här med.

 


Det var många olika årgonger på bilarna som ska hämta studenterna, allt från 38 års modell FORD till lemonsiner.

 


 


 

  

Här följer tre video klipp.




Den här bilden tog jag i morse innan vi åkte...............................


  
  
 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards