Alla inlägg under maj 2015

Av Sören Larsen - 31 maj 2015 23:53




Till skogs.

Vi kollade lite efter lingonblom o blåbärskart och det ser ut att bli en hel del i år.

 


Kul är det.

 


Videoklipp.


 

Gör saft på Fläderblom Citron Rabarber vi får se om tre dagar hur det blir..............................

  

Av Sören Larsen - 30 maj 2015 23:22





Fint i rabatten.

 


En del klasar i vindruvan.

 


Rädissorna tittar upp också.

 


Jordgubbarna blommar..

 


Rabarben är jätte stor.

 


Det gick bara åt ett halv kilo till pajen.

 


Den ser fin ut.

 


Våfflar.

 


Det var jätte ott.................................

  




Av Sören Larsen - 30 maj 2015 01:09





Vi hade besök av folk från Eksjö kommun i dag.

 


Det är till dom som vi bygger ett bad nu.

 


Den här figuren är det nog en del som känner igen,m fast det går nog bättre när den får ögon. 

 


Leffe målar.

 


Nä förresten han lägger skugga............................................
....

  



Av Sören Larsen - 29 maj 2015 00:26



En video klipp på när Göran och jag plaster en stor skiva/golv både under och över.


Det blev två stycken som vi sedan sågade upp i fyra bitar var, det ska ju gå att transpotera, det ska även gå att få in dom där dom ska vara.

 


Jag hämtade ner min släpkärra som vi lastade dom på.

 


För transport ner till fasetten/lagret.

 


 


Började tillverka en skattekista som ska vara till det badet som vi också tillverkar just nu.................


   



Av Sören Larsen - 27 maj 2015 22:00


Det blev en ny Emil i Löneberga i dag med.


Bara jobba bilder inga roliga att titta på.

 


 


 


Men det är min vardag och det trivs jag med......................

  

Av Sören Larsen - 27 maj 2015 01:13




Det hände inget speciellt i dag.

 


Jobbar nere på fabriken bara, har rundat alla kanter.  


Här gör jag en sarg runtom i fören där det ska bli "helikopterplatta"

 


 


Efter halv fem efter dagens slut var jag i min verkstad och lyssnade en stund på en bok och riktade några smidda spikar.................

  




Av Sören Larsen - 25 maj 2015 23:09




Det ska föreställa en ihålig trä, den har jag vaxat klar för plastning.


Nu har Ängnatrumpeten börjat att blomma..........................

   

Av Sören Larsen - 24 maj 2015 22:30

I stället för musik kommer nu Astrid Lindgrens berättelse om Emil i Lönneberga, i dag (1)



Nya stänkskytt igen.

 


 


Min gräsmatta består av Maskrosor, Bellis. Smörblommor och lite gräs också.

 


En skogstur.

 


En ny upptäckt, den här grävmaskinen har kross i skopan, det är en sak som jag aldrig har set för.....................

  






Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards