Alla inlägg under november 2013

Av Sören Larsen - 30 november 2013 20:15





I redskapsboden står djuren och väntar på sommaren så att dom får komma ut igen.

 


Gjorde en upphängning till trädgårdsslangerna, enkelt och bra.

 


Birgitta och jag grillade mitt på dagen.

 


Sedan blev det skogen ett tag.

 


Man kan nästan kalla dom för våra djur.

 


Fast det är lite baklänges vi stänger dom ute, andra stänger in dom.

 


Det är i alla fall fina djur.................................

 


Av Sören Larsen - 29 november 2013 20:14



Vi har städat lite nu till 1a advent.

 


Satt upp ljusstakar.

 


Det är ju trevligt.

 


Tänt ute också.

 


Vi har också diskar prydnadskoppar b.l.a

 


Tror att det är 62 stycken, men nu är det gjort.

 


Hjortarna har rivit stängselet ganska illa den här gången, men det är ju bara till att laga det igen......................

 

Av Sören Larsen - 28 november 2013 18:48



Birgitta på väg till affären.



Titta närmare på dom två bitarna i mitten det är ett experiment, jag har två centrum i den ena ändan, vet inte vad jag ska ha dom till det är bara en ny ide.

     


Det är en bit av det rötade trä som Thomas och jag hämtade i helgen, den är ju inte färdig..............................

 



Av Sören Larsen - 27 november 2013 18:35




Nu är den prövad och klar i alla fall.

 


Krolfen inställd för säsongen.

 


Talgoxe i den nya cocosnöten.

 


Lite fundersam ser den ut att vara.

  


Nötskrikan snor ett tomt talgbolsnät.

 


Tillverkade ett par bockar till Rodeco.

 


Det var ett helskotta att få ut paketet från postlådan, jag fick skära sönder den för att få upp den.............................

  




Av Sören Larsen - 26 november 2013 20:12




Det är nog efterträdaren till Vikingen.

 


Svarvar foten till.

 


Ljusstaken.

 


Nu är den strax klar, fattas lite i morgon.

 


Har inte blivit mycket gjort i min verkstad i dag, har fortsatt nere på Rodeco............................

 




Av Sören Larsen - 25 november 2013 19:03




Jobbar nere på Rodeco i dag, river ställning efter sista badet (Örnsköldsvik) rensar virket.

 


Bygger en ställning till virket.

 


Även skivorna som dom gjorde golven på, dom fick också plats efter att jag skrapat och acetontvättat dom.

 


Nu är det golven som ska skrapas rena från vax och glasfiber, sedan sopas, men jag blev inte klar i dag....................

  


Av Sören Larsen - 24 november 2013 19:35



Svarvning.

 


Det blir nog ett par stycken till.


 


Här är foten till dan första.

 


Nu blev det skogen.

 


Det är salt till djuren.

 


Men om man tittar längst ner på den stolpen så ser men något ganska kul.

 


Vi letar rötad trä.

 


Lyckades hitta en del.

 


Jag ska undersöka dom så småning om.

 


Det kan se ganska bra ut, tror att jag har inlägg av grönt i en bitt.

Tanken är ju förståss att jag ska kunda göra olika saker av det.............................

 

Av Sören Larsen - 23 november 2013 19:11



Här en video klipp när jag graverar skyltar till Göran.Tyvärr är den 3 minuter lång.


  Sysslade lite med att texta skyltar.
   

Det är ganska tidsödande att först skriva ut text på datan.

 


Sedan föra över texten med chablonpapper till tavlan, som det syns på videon så fräser in texten spegelvänd.

 


Fin slipning med en diamant.


 


Då var det äntligen klar.

 



Ute en tur med Thomas och åkte, vi träffade på en man (och hans fru) han hade service på en SMHI mast.

Det visade sig att han hade varit anställd av Kronan på den plats som vi stod på, som ingenjör mellan 1971 till 2000. 

 


Här är det en bild av hur det såg ut då, allt revs ner år 2000 och ersattes av en SMHI mast.

Det var en mycket pratsam man, så det blev en undervisning som heter duga..................................... 

 



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards