Alla inlägg under september 2015

Av Sören Larsen - 30 september 2015 23:57





Rensågar. 


Paketerade bergskanter.

 


Nu är den stora bollen delat.

 


Här är ruschen som ska in i mitten på bollen.

 


Har gjort ett verktyg till bandsågen för att kunde såga runt mot anhåll............................

 





Av Sören Larsen - 29 september 2015 23:16




Bergväggar igen det går åt ganska många (och det är ju bra)

 


Leffe lägger på skugga efter att vi har slut målat dom.

 


Det var en stor kulle, den ska delas och sättas en rusch i mitten.

 


Så blev fästen till blommorna.

 


Det blev lite flera bitar till "trädet"

 


Vi var på kvartalsmöte nere på kontoret, och firade två 50 åringar med tårta o blommor..........................

 





Av Sören Larsen - 28 september 2015 21:52




Jag har ju inte någon superkamera men vist syns det att månen är röd i kanten, bilden tog jag i morse vid kl 0200. 

 


Slipade klar "träet"

 


Det blev några berg kanter grundade.

 


Tillverkade några glasfiber rör som ska vara fästen för blommorna som tillverkades tidigare. 

 


Lagar några sladdvindor, fast den här kan bli svor fjädern har trasslat till sig.


  Jag gillar Orkidéer.................................

 







Av Sören Larsen - 28 september 2015 00:19




Börjar rensa lite i landet.

 


Sista skörden förutom vindruvor, har klippt bort gurka o tomater växterna dom var färdiga det blir inget mera. 

 


Vindruvorna är fina/goda.

 


Dags att börja plock in sommar sakerna.

 


Thomas o jag var en tur i skogen det blev lite lingon.

 


Ett prov på ett jobb till Sundsvall.

 


Videoklipp.

Rundtur på nederplan.


 

Av Sören Larsen - 27 september 2015 01:12





Jacob körde i dag inne på Linköpings motorstadion det var vist årets sista och det var en mycket stor tävling det gällde  Sverige cupen.

Jacob skötte sig mycket bra enlig minsynpunkt.

 


Nu följer det en del bilder och videoklipp, jag behöver inte skriva något mera.


 



  

 



  

 



  

 


 


 


Jacob själv var vist inte riktigt nöjd med hans resultat.

 


Det var en bra dag, lite blåsigt och kalt men skönt........................................

 




Av Sören Larsen - 26 september 2015 00:51

o


Den börjar att ta form, mycket slipa för att runda alla kanter.

 


Gnesta är också på gång, men där är mycket kvar.

 


Två special byggda data bord som ska till Sundsvall (Birsta city)

 


 


Var iväg och tittade på ett jobb, jag ska tillverka plattform med två trappor samt räcken.

 


Min motor/överlevnads väska var jag tvungen att tvätta ut invändig, jag hade ett rör med lakrits godis  som hade läckt ut så det var väldigt kladdigt i väskan, nå ja det gick bra............................

 

Av Sören Larsen - 24 september 2015 23:22




Nu har jag gjort färdig "enen" som TVn ska sita i, den ska till mässan i Göteborg (den ska kläs med 2 cm gummi) vicken som även jag och mina arbetskamrater ska besöka den 6/10 det ska bli kul.


Mere kullar och "enar"  

 


Mera färdig, vi har haft nya VD med i dag för att känna på vad vi gör, en trevlig man........................... 

 

Av Sören Larsen - 23 september 2015 23:24




Ny "en" som jag gör iordning för att sätta in en monitor.

 


Nu har vi fåt ny ritning som täcker 9x9 meter, den föra hade fel skala.

 


Nu blir det nog till att köra igång med den tillverkningen....................................


....

 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards