Alla inlägg under juli 2013

Av Sören Larsen - 31 juli 2013 22:45



Lite lugnt en stund,

 


 


Tjocka damen.

 


Nu blir det BINGO.

 


 


 


 


Nä det ville inte bli något i kväll.



Kvälls bild från Glysebo gård..............

   

Av Sören Larsen - 30 juli 2013 19:19

  

Hjälper Jonas med sin båt.


Trevliga kunder, vad får man inte göra för turisterna, jag fick efter den här bilden ställa mig brevid damen och bli fotad jaja.

 


Lagade den konstiga vind vingen och flyttat den så att Birgitta kan spela Krolf igen.

 


Gjorde ett par skyltar.

 


Elin var ute och övningskörde med Monica, så dom kom in och fikade..............

 




Av Sören Larsen - 29 juli 2013 20:17



Ogräs kan också vara vackert, den klättrar på min elledning till stängslet.

 


Besök på käkkirugen i Linköping.

 


På hemväg, en ny rondell med staty.

 


Roger har ett storjobb, det är åt Rodeco,  den är ca 20 meter lång.

Tror att det är en klätterställning som ska vara någonstans i Sverige.

 


Englatrumpeten kommer med nya blommor.

 


Det har kommit för lite vatten, så vi hjälper till.

 


Jonas bygger båt.

Här är formen till överdelen.

 


Den färdiga överdelen.

 


Formen till underdelen, jag ska nog hjälpa honom i morgon....................

  



Av Sören Larsen - 28 juli 2013 19:40

  

Sågade ut ett par bitar av däcket.



Det blev till roliga leksaker.

 


  



Dom fick visserligen varsin men den andres är ju roligare.

 



Den här gräshoppan fick åka med en bit på 4hjulingen.

 



Gräsklippning igen.

 



Vi var och plockade några liter blåbär i dag med...............

  




Av Sören Larsen - 27 juli 2013 18:58



Skrindan får tillbaka dom gamla hjulen.

 


Lite förbättring blev det, ett trycklager i styrningen.

 


Nästan klar.

 


Nu så linolja och terpentin.

 


Jämnförelsevis så borde någon (Anette) bli nöjd med den.

 


En rolig och pratsam kund.

Sju bilar med kunder i dag.

 


Hämtade ett däck i skogen det ska bli leksaker till hunderna.

 


Thomas och jag åkte också en liten tur i skogen, men i dag blev det blåbärsplockning....................

  

Av Sören Larsen - 26 juli 2013 20:54


  

Fräser spår för axlen, använder ett bra mothåll som jag har fått av brorsan.

Bilden kom vist ett kvarts varv viden men jag kan inte vända på den,  ni får lägga eran skärm på vänster sidan.

 


Ja det kanske blir en skrinda.

 


 


 


Fridolf och Rex leker väldigt bra tillsammans.

 


Så blev det utryckning, ett äldre par kom gåendes, problem med bilen här i närheten, den hade slutat att ladda, så jag sålde ett batteri till dom, med montage förstås, dom var mycket nöjda, undrar hur långt dom kom innan batteriet tar slut det är förstås inte mina problem..................

 

Av Sören Larsen - 25 juli 2013 19:31



Fin ros fast den är liten.

 


En kuse i Ateljén.

 


Sexfläckig blombock--- Ja si vicka konstiga namn dom ger barnen i dag.

 


Skrinda på gång.

 


Rex.

 


Han trivs ganska så bra.

 


Just nu ligger han och slöar...............

 

Av Sören Larsen - 24 juli 2013 22:00


Har börjat lite med Birgittas hylla.

     



En Tysk kund som fick åka en runda runt ladan på min 4hjuling, mycket lycklig man. 

 


Birgitta var i Bestorp en stund i dag, hade med ett jobb hem till mig, det blir en rolig utmaning.

 



Fram mot kvällen kom Lasse Louise och barnen.

 


    


Det blev ett parti KROLF (jag klarade mig ganska bra)


 



 



Det blev några vänder på 4hjulingarna också. 

 


 


 


Lilla Lisa tar en tur på kalven.

 


 


Vi ska ha Rex några dagar han är ju valp men det går jätte bra med Fridolf och Rex...............

 



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards