Alla inlägg under december 2015

Av Sören Larsen - 30 december 2015 23:51



Har jobbat med en tunna.

 


Har nog fått till radien och vinklarna på alla bitarna.

 


Nu är alla 6 plankorna klara d.v.s borrade o kant frästa.


 


Det är fortfarande en hel del kvar att göra på dom...........................

  

Av Sören Larsen - 29 december 2015 23:23



Tillverkade ett par bockar nere på fabriken.

 


Jobbade några timmar med "lingonen"

 


Thomas kom på eftermiddagen, vi åkte ut och hittade en väg/stig som vi hade bestämt oss för att vi ville ta oss fram på, vi hade var sin motorsåg med för att rensa vägen för storm fällda trän, på ett ställe fick vi bygga en bro.

 


Här en videoklipp när Thomas åker över efter mig..


 

Färden gick genom tät växta granar som syns på snön.

 


Var förbi Roger o Jacob.

 


Dom jobbar med Jacobs bil............................

  

Av Sören Larsen - 28 december 2015 23:47



En dag med Thomas.

 


Vi var blantannat i Mjölby och tittade på nya 4hjulingar.

 


En del affärer i Linköping också....................

  


Av Sören Larsen - 28 december 2015 00:32



Jobbade ett tag på förmiddagen.

 


 


   Det snöar in i min carport.

 


Sätter upp en presänning.

 


Det kanske kan hjälpa litegrann.

 


Vi var ute och körde en stund , och jag fastnade i ett lerhål dåld under snön.

 


Alttså är det dags att tvätta ovreålen igen bara efter en vecka......................

  


Av Sören Larsen - 27 december 2015 01:38



En härlig dag med Birgitta.

 


Vi åt en härlig middag.

 


Tittade på TV en stund.

 


Vi gick på bio och såg (En man som heter Ove) efter det tittade vi på en revy på 4an............................

  


Av Sören Larsen - 25 december 2015 23:11

God fortsättning mina vänner.



Jag var på Julotta i Yxnerum kyrka i morse, mycket folk ca 150.


 


 


 


Vi är hemma hos mig och äter samt paketreis.

 


Kul att prata om lite allt möjli.

 


Jenny är jätte duktig att fläta hår.

 


Här är resultatet på Sandra.

 


Så var det Saras tur.

 


Häftigt med en fyrkantig fläta.

 


Det blev några minuter i verkstan också.

  


  ps: min stavning fär ni ta som det kommer med alla fel å de, jag har inte längre rättstavnings programmet kvar..................

Av Sören Larsen - 24 december 2015 23:44



Var till syrran o Gunnars grav i förmiddags hela gänget kom också ditt Roger Camilla Jenny Jacob Thomas Marianne Sara Erik och hans tjej.

 


Var i verkstan och skar upp lite skin/läder.

 


Dom måste ju sitta länge i formen och torka................................

  

Av Sören Larsen - 24 december 2015 00:24

Jag vill önska alla mina läsare en riktig God Jul. och en bamse Kram ,och tack för att ni följer mig på bloggen.



Lite mulet men det är vist fullmåne.

 


Snyggar till min lilla "korp"

 


Ska tillverka två stycken (VIN) lådor. 


 


En beställning till det ska bli en tunna eller rund planteringslåda, ek.

 


Nog blev det städat i går.

 


Det blev ju rena dansgolvet..........................

  


Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards