Alla inlägg under juli 2016

Av Sören Larsen - 30 juli 2016 23:48


Till er som vill ha tag i mig eller har frågor så är min e-post adress vikingen8888@gmail.com


Börjar där jag slutade i går.

 


Nu visade det sig att det är två pippi på loftet hehe.

 


Lunch dags.

 


Har satt dit två av bindöglorna, sedan började det at regna, fortsätter i morgon. 

 


Fräser en del spår i skärbrädorna.

 



 
 

Det är en del jobb kvar på dom..................................

  





Av Sören Larsen - 29 juli 2016 23:54




Så är det dags att montera hasplåtar/plast under Thomass 4hjuling.


 

 


 


 


 


 


Klar fram nu hissar vi bak.


 

Allt passade jätte bra.

 


Nåja det blev en skogstur också.

 


Dårlig bild men den lilla svalan är kvar.................................

  



Av Sören Larsen - 28 juli 2016 23:45


Det blev vist ett 40 tal bilder i dag mäst från MOTORMUSEUMET i Motala.....



Det är vist bogrisen, dom fem syskonen flög ut för en vecka sedan, vi får väl se om den här lilla svalungen klarar sig.

 


 


Har lagt dit golvet med selikon.

 


Nu bär det iväg.

 


 


Thomas skulle ha en rökpaus.

 


Vi är i Motala.

 


Tyska besökare som kom i en volvo duet med husvagn "ägget"

 


 


 


 


 


 


  



Här är det fart

 


Jaja huvudsaken är att vi har kul.

 


 


 


 


 


Den här ni den har en roterande motor i framhjulet.

 


Alltså något liknande en flygplans motor.

 


 


 


Silvia siter vist kvar i bilen.

 


 


Karl Gerhards bil.

 


 


Tre fina årgångar Ammason, PV, WV.

 


  


RR 12 cylinders.

 


Lamborghini.

 


 


Min drömbil.

 


Koenigsegg prottotyp.nr:1

 


En gång i tiden så kostade den billigaste 5 mille.

  


Eftersom jag har varit med ett tag så känner jag igen den här bilen.

 


Utanför museumet är inloppet till götakanal.

 


Thomas & Marianne bjöd på middag, det var jätte gott, och en fin utsikt över miljonärs båtarna (eller om det är banken som äger dom hehe).......................................

  



Av Sören Larsen - 28 juli 2016 00:15





Så ska det nog bli.

 


 


Jag har inte kört i diket.

 


Jag bara parkerade där och tittar efter blåbär, tyvärr så är dom mycket små och tora, det har väl varit för tort. 

 


Vi jobbar lite under Thomas maskin..................................


 


Av Sören Larsen - 26 juli 2016 23:35





Hjortarna igen, jag ger upp angånde att ha snyggt med blommor på tomten.

 


Birgitta och jag var in till Linköping och handlade en del olika saker Anette var också med.

Tre SAABar utanför Ö B.

 


Här står vi i matkön ppå IKEA det tog 25 minuter att komma fram.

 


Jaja det blev en hel del även inne i bilen också.......................

  

Av Sören Larsen - 26 juli 2016 00:07





Fick ta tre gamla skivor nere på fabriken.

 


Rensade bort gammal glasfiber på dom och sågade till dom, frakter bort dom gamla.

 


Kantmålade skivorna, ska lägga dit dom i morgon........................

  

Av Sören Larsen - 25 juli 2016 01:48




För två år sedan var jag och Hanne ute och handlade lite det var b.l.a den här buddan.  


Nu har den kommit på plats.

 


Har haft vagnen utlånad, så nu ska den repareras, golvet bytas.

 


 


Har man ingen trevers så går det lika bra med en 4hjuling.

 


 


Kollade bromsbelägget.

 


 


Gör rent bindöglorna.

 


Dom får en omgång kallgalv.

 


Ennu ett par nöjda kunder.

 


Plockar av rabarben.

 


 


Ångkogning.

 


Det blev 2 liter körsbärs koncentra, och 3 liter rabarbers koncentrat (bra förpakning eller hur)....................................

  



Av Sören Larsen - 23 juli 2016 23:56





Dags att renovera släpet.

 

  


Har gjort ett par små unor i förmiddags.

 


Var till Birgitta och åt middag, underbart gott.

Vi gick bort till Anette och jag fixade en lampa. Här kammar hon Sammy.

 


Birgitta tittar på.

 


På hemvägen.

 


 


Väl hemma så började jag att plocka körsbär.

 


Ska ångakoka/safta dom i morgon.

 


 


Har en liten sak att göra på lusthuset...................................

  



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards