Alla inlägg under april 2014

Av Sören Larsen - 30 april 2014 21:57


Körsbär o plommonträden börjar att blomma nu, en underbar tid nu när allt grönskar.


En bukett till min älskade Birgitta.

   


Visst är det fint.

 


Detta är en plommon/persika träd (gul frukt ser ut som plommon smaken går inte att förklara) frukten är underbar god.

 


Jobbade med bockarna innan jag började nere på fabriken kl 06.00 jag fick nästan alla bitarna tillsågade. 

 


Tog ledigt efter kl 14.00 för att hämta lite matrial till en ny karm runt första dörren in till våran jordkällare.

 


Panel till utsidan av dörren. 

 


Killarna tyckte inte att jag skulle gå i kortbyxor delvis på grund av att slipdammet kliar ganska mycket, så när Jonas kom hade han med byxor och ett par tröjor............................................
.

 


Av Sören Larsen - 29 april 2014 17:53



Jobbar nere på fabriken i dag.

 


Jag hant med att börja på ett par bockar.

 


Nu är skylten målat på baksidan också......................................

 

Av Sören Larsen - 28 april 2014 19:09



Kejsarkronan har slagit ut nu.

 


Den här är vi väldigt stolta över, ganska ovarlig sort Påsklilja  Alverbäcks

 


Borrar alla bokstäverna för att sätta fast dom med 6 mm plugg och en special lim.

 


Så blev slutresultatet, jag är nöjd så nu gäller det om kunden är det också ?

 


Nu är det dunderklumpen som ska ha sig en omgång.

 


Rondellslipen med kedjesågklinga går mycket bra.

 


Bara resten kvar.

 


Mmmmm ja då den liknar i alla fall mallen o ritningen som jag fick.

 


Levereat och klart.

 


Aldrig förr har jag fått så mycket spån av bara en svarvning, men nu är det städat igen.............................

 


Av Sören Larsen - 27 april 2014 23:59



En kort video klipp.


Tankade upp några 5 liters dunkar också.

 


Målade färdig bokstäverna på båda sidorna.


 


Så var det dags att smida hästskor.

 


Hmmmmm ja då.

 


Kan bli bra.

Har fräst ut spik spåret.

 


Målade dom fösrta gången.

 


Nu är bara problemet hur jag ska få fast bokstäver o hästskor på skylten, funderar på det till i morgon.

 


Dunder klumpen, ska bli roligt att se om det fungerar som jag har tängt......................................

  




 

Av Sören Larsen - 26 april 2014 21:43



Fortsätter att limmar ihop bitar.

 


Vi planterade ut stam rosen i dag.

 


Blåbärs buskarna borta vid stenen .

Svarta vinbärs busken vid den närmare stenen.

 

 


Har satt tre ben (spikar) under bokstäverna så att det ska gå att måla dom.

 


Bakstycket är klar.

 


Ja det fungerar.

 


Så kan det bli.

Men just då kommer Birgitta och säger att det är mat, så det blir fortsättning i morgon.

 


Efter maten blev det några omgånger KROLF.

 


Måste ju tillägga att i går gick jag runt på 35 slag hehe.

 


Allt det vita på backen är faktist Bellis, ganska snyggt.

 


På väg till 6e hålet håller Hjortarna på att äter potatisskal.

 


Ganska orädda..................................

  

Av Sören Larsen - 25 april 2014 20:11



Grillar med jobbarkompisarna.


 


Skön dag.

 


Har sågat ut bokstäverna nu.

 


Slipat bort pappret och gjort själva skylten, det ska bli ett par hästskor också om jag kan få till det.

 


Här ett annat jobb som jag gör åt fabriken här nere............................................

 





Av Sören Larsen - 24 april 2014 19:20



Har nog bestämt mig hur skylten ska se ut (kanske)

 


Bokstäverna blir i alla fall i trä så får vi se.

Prövade först i frigolit men det blir för svort att plasta.

 


I går köpte vi två Amrikanska blåbär, det måste vara två för att dom ska bära frukt, det var i alla fall vad försäljaren sa, det blev tre pelargoner också.

 


En svarta vinbär, en ros på stam, den ska vara i den nya runda rabatten.

 


Gurkerna kommer bra.

 


Tomaterna också.

 


Lite annat som kommer också, vi får se var dom hamnar..............................

  


Av Sören Larsen - 23 april 2014 22:51


Vi var i Mantorp och handlade en del i dag på City Cross, Dollar, Blomster Torget.

Det blev b.l.a en ny hårklippare.......................................
..

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards