Alla inlägg under december 2010

Av Sören Larsen - 16 december 2010 20:39

   Jag vill upprepa att det är nu dax att gå över till min gamla blogg som fungerar igen, den är bättre på flera sätt, tex: så kan du/ni förstora bilderna även kopiera ut bilder till din egna akiv. 

Detta är sista inlägget på den här bloggen så välkommen till Vikingens vardag.....

 

  http://vikingen8888.blogspot.com

 

 

Det blev en höjning av fågelbordet i dag.

  

Den var lagom höjd förut för att Hjortarna kunde äta där, jag har faktist inte råd att mata dom med solrosfrö, baroniet kör ju hö och halm åt dom på vissa ställen................

 

  

 

 

 

Av Sören Larsen - 14 december 2010 23:49


Borr gick.

 

 

Allt klart fr montering.

   

 

Så blev den färdig.

  

 

Här var bilderna omkastade, detta är i alla fall den färdiga pedastaren.

 

 

Här lacka det.

    

 

Och här bräns det....................

  

Av Sören Larsen - 13 december 2010 22:15

Jag vill upprepa att det är nu dax att gå över till min gamla blogg som fungerar igen, den är bättre på flera sätt, tex: så kan du/ni förstora bilderna även kopiera ut bilder till din egna akiv. 

 

  http://vikingen8888.blogspot.com

 

 

 

När jag började att svarva så flög den i luften (ordagrant) bitarna slog i taket och rev ner verktyg, tur att jag stod lite på sidan om annars hade jag nog blivit skadat i huvudet

 

 

 

 Så det är bara till att rensa alla bitarna igen och börja om.

 

 

 

Nu har jag satt ihop pedestaren.

 

 

 

 Nya kilar till burken.

   

Av Sören Larsen - 12 december 2010 21:43

Det blev en ledig dag från verkstan.

 

Putsade tv rutor, spegpar.

 

Dammade och lade på jlldukar.

 

 

Nya fästen för ett par guldrankor.

 

 

Rediga isapper........................

  

Av Sören Larsen - 12 december 2010 18:42

Detta är Maja en mycket snäll och god valp, det är Roger o Camillas.

 

 

 

Det var Julbord  hos dom, fantastiskt gott, vi var 13 där.

 

 

Och här står Maja på huvedet och sove.

 

 

Maja tränar på att bli knähund,  mmmmmm det går ju bra.

   

 

Sara.

 

 

Jrnny och Roger tar en mats.

 

 

Innan var jag till Ssyrran och vi tittade på lite bilder, och la några pusselbitar.

 

 

Jag hant med att svarva lite på förmiddagen...............

  

Av Sören Larsen - 11 december 2010 00:39

Till att börja med vill jag tala om att min gamla blogg fungerar igen, den är bättre på flera sätt, tex: så kan du/ni förstora bilderna även kopiera ut bilder till din egna akiv.   http://vikingen8888.blogspot.com

Vill bara säga att jag kommer att köra med båda bloggerna ett tag framöver, jag meddelar närmare när jag helt går över till den gamla.

Hoppas att ni/du kan ha översende med mitt driblande, det gäller trots allt att välja den bästa för er mina läsare.

 

Har slipat och limmat igen.

 

Slipat delerna till pedastaren, nu ska dom fräsas och monteras.

 

 

En natt bild utan stativ, darigt det är svort att hålla kameran stilla i 25 sekunder..........

  



Av Sören Larsen - 9 december 2010 23:30

 

Saken , det är nog någon som kan gissa vad det aka bli.

 

Detta ska bli en mycket kraftig pedastar.

   

 

Och här har vi en Mycket friskare Z.

 

 

Här är det Ulf som målar.

  

Av Sören Larsen - 8 december 2010 20:31

Storjobb nere på RODECO, ska vara klar på fredag?

 

 

 

 Nu fungerar den lilla tumlaren igen, jag har gjort en lång bult igenom den och slopat pakningen, det fungerar.

 

 

Har limmat saken första gången.

 

Förbättringar på dn stora tumlaren, det var mycket som kunde haka fas från början.

 

 

Orsiden i köket, och så lite snö i bakgunden..............

  


ps: Lazer har börjat att äta igen, hoppas att han får beholla det bara,

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards