Alla inlägg under april 2018

Av Sören Larsen - 29 april 2018 23:39





Var till Basunda med hyveln som jag lånade för några år sedan, passade på att åka till Björkfors och tankade.

 


Körde färdig grus sopning.

 


 


Här blev det problem, jag får sättaa på snöbladet och dra tillbaka gruset om det går.

 


Började att rensa landet idag, jag vill ju ha lite äeter och morötter.


 


Nya jobbabyxor från biltema utan knapp i gylfen, men det går ju att fixa............................

  


Av Sören Larsen - 29 april 2018 00:14





Sprutar medel mot ogräs i gången.

 


Mokar efter mina husdjur (odjur kanske jag skal säga)

 


Jaguaren hämtas på förmiddagen.

 


Bränsle läkas.


Fixat efter en halvtimma.


  Ränsar bort en del sly.

 


 


Nåja det fins kvar att ränsa.

 


Fixade iordning sopmaskinen.

 


 


Jamenvist den funkar bra.


Kortbyxor gummistövlar o förkläde, jaja med det fungerar det också.
 
 

 


Lastade på hyvlen som jag skal åka tillbaka till Basunda gård med där jag lånade den för några år sedan.

 


Ett fruktträd som spretar med grenarna, binder fast stegen, jag har rasat tillräckligt många gånnger.

.

 


 


Nuså det är nog ett par grenar som skal klippas bort jaja det fär bli imorgon eller så.

  


Av Sören Larsen - 27 april 2018 22:29





Grundmålar.

  


Slipar väggen inför andra målningen.

 


Lagar skalet.

 


Före slutplastning.

 


  


Många färger skal det bli.

  


Morgon video............................ 


 

Av Sören Larsen - 27 april 2018 00:35





Så 'r det dags att måla.

 



Det har blivit riktigt mycket tillverkat idag.


Gummiläggning.

 


 


Har nog fått iordning på axlerna till sopargrigatet idag, ska pröva den i helgen.

 


Den här gruppen av hjortar är det 8 st, den andra gruppen består av 3 bockar......................................


 




Av Sören Larsen - 26 april 2018 00:48





Slipar vattenleken.

 


 


 


 


Nästa vattenlek.

 


 


Tog med lite jobb hem, vi har inte sådan maskin på jobbet................................

  

Av Sören Larsen - 24 april 2018 23:30





Thomas och jag var på eftermiddagen in till Linköping för att få tag i et sopargrigat till min trimmer, jag fär nog bygga om en del...................

  



Av Sören Larsen - 23 april 2018 22:38




Mycket jobb med att fälla ihop dom här sex cylindrarna eller vad man nu ska kalla dom.

   


   Bergskanter igen.

 


Sågar itu och tar bort frigoliten , så är det bara till att sätta ihop den igen.....................................

  







Av Sören Larsen - 22 april 2018 23:30





Så är dags att kratta kottar o barr

 


Det blev hela kärran full.

 


Gjorde en vindorgel i mässing men det var inte det väntade ljudet i den som jag hade önskat.

 


Funktionärerna parkerar här på gården.

 


 


Nu var det skilnad från igår.

 


Hurmycket folk som hälst.

 



 

 


 


 


Prisutdelning, just när jag stog och tittade så var det en tjrj som tog emot en första plats pris 37000 och en tulhan i trä som köptes av mig i fredags (18 st)

 


En lustig sak till vi såg inte tilöl en enda överviktig person hehe    (i och för sig förståligt det är ju sådant folk)


Det är underligt att förstå att det läggs ner så mycket jobb i skogen för några timmars tävling.........................
 
 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards