Alla inlägg under juni 2013

Av Sören Larsen - 30 juni 2013 19:59



Bordet är klart och Birgitta har godkänt den.

 


Våran ekorre har fått lite kottar.

 


Hjortarna äter toppen på brännässlorna det är tydligen delikatess.

 


Börjar med en special hylla till en liten stor tjej.

 



 


Kanske det blir bra ?????

 


Änglatrumpeten blommar snart.

 


Några kunder...........................

  

Av Sören Larsen - 29 juni 2013 23:07



Börjar att rennovera Birgittas bord.

 



Dagens skörd i det egna landet.

 


Nu är det fäst hos Roger som fyller 50 och Jenny som snart blir 18 år.


 


Musik hörnan.

 


Mycket folk.

 



 




 



 




 



Här är det ett härligt gäng ungdomar som spelar.

 


 (Jakob på trummer)

 


Dom var mycket duktiga.

Jag är imponerad av Jakobs kunnande på trummor.

 



Senare kom det en äldre grupp som spelade.

Dom var bra dom med.

 


Dom kunde få fart på dansandet.


 


Gruppen bestod av sex män.

Det var en underbar middag och härlig stämning, stort tack till Roger & Camilla...............

 




Av Sören Larsen - 28 juni 2013 19:11



Har satt på grepp vänlig plast på ett par krolf kölen.

 



Dags att trimma gräset runt elstängslet. 


 


Skaplig gång.

 





Ett par Hjortar................

 


 

Av Sören Larsen - 27 juni 2013 23:06

  


Lite problem med att sova, förmodligen tackvara medicinen som jag får för förkylningen.

Så jag gick ut och började jobba kl 0300


Så visst gjorde jag lite nytta skrapade borstade målade (silver) fälgarna på min vagn

 


Vid 0800 tiden var alla vakna.

 


Då var det dags att åka till Vikingstad och lasta.

 


Sedan till Bestorp och lasta av.

 



 



 



 



 


Ivan körde också ett lass med Görans släpkärra som syns på bild tre.

Detta är tredje och sista lasset.

 


Vikingstad grindstugan.

 


En lite ledsen Fridolf, det är ju ingen som har tid att leka snyft snyft.

 


Birgitta just färdig med städningen och vill inte vara med på bild.

Så den här bilden finns inte med hehe

 


Ordningen återställd alla hemma igen..............................

 





Av Sören Larsen - 26 juni 2013 21:00



Hade lite bitar färdiga som jag har börjat att sätta ihop.

 



 


 

 


 


Nja den blir nog bra, nu är den klar i alla fall för att åka in i Ateljén.........

 

Av Sören Larsen - 25 juni 2013 23:08



Nu har vi fått egna jordgubbar.

 


 



 


Eldflammar bak på 4hjulingen.

 


Roger Camilla Jenny Jakob kom och åt Dansk soppa med oss.

 


 


 



Efter det så blev det ett parti KROLF.


 


 


Kaffe blev det med.

 


 


Ett par som hade kul också.

 


Fridolf och Maja................

  

Av Sören Larsen - 24 juni 2013 22:00


 

Hämtade stötdämpare hos Rolands däck till bak på min bil.


Fortsatte till Linköping där blev det Ikano-huset.

Teknikmagasinet blev det en övervakningskramare.


Bauhaus blev det 8 pelargoner.


El Giganten blev det en ny kamera, den andra kameran for i backen i förgår.


Så i dag blir det några experiment bilder.


Sist var vi inne i stan hos Clas Ohlson där jag köpte bandsågblad och ett par urverk.................

               

Av Sören Larsen - 23 juni 2013 23:06



Har en skön dag.

 


Vi grillar.

Thomas.

 


Marianne.

 


Hanne & Ivan.-


Sören- Vikingen- Jag eller---- jo det är jag.

   


Birgitta på väg för att köra Emma Anton.

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards