Alla inlägg under november 2016

Av Sören Larsen - 6 november 2016 23:42





Det har kommit ca 300 m/m snö  tyvärr så stämmer inte fästerna på nya maskinen till snöplogen så det måste göras om snarast möjlig.

 


Måste städa lite i verkstan efter att jag tillverkade borden i veckan som gick.

 


Ska svarva en ny ben till en herbetjänt, har borrat ut pluggen som var kvar i hålet..............................

  

Av Sören Larsen - 5 november 2016 19:33





Det var länge sedan som jag har helt hollit mig från verkstan en hel dag .

 


Då blev det tid för matlagning, jisses så gott det var..................................

  

Av Sören Larsen - 4 november 2016 21:13





Var nere på fabriken ett tag i förmiddags.

(Jag bara tittar på)

 


Greppen säts dit på klätterväggen.

 


Urban sköter verktygen på baksidan ...................

  

Av Sören Larsen - 3 november 2016 23:04





Åkte ut till Björkfors med bordsskivan och testade om den passade och det gjorde den.

Om jag vore yngre så skulle jag sjukskriva mig nu, var till vårdcentralen (ont i bröstet på vänster sidan käns som jag skulle ha några reben knäkta......................................

  

Av Sören Larsen - 2 november 2016 22:58





Första snön nu i höst.

 


Tillverkar bänk/bord i 50 m/m EK, hyvlade.

 


Riktar upp planken.

 


Limmar.

 


Barkar av kanten.

 


Sågar ut för stolpar.

 


 


Limmar den mindre skivan som ska vara i vinkel med den stora.

 


Har lite till att göra på dom i morgon innan jag kan åka och passa in dom.....................

  














Av Sören Larsen - 1 november 2016 21:30





Nu är muren uppe i den riktiga höjden.

 


Baksidan.

 


Baksidan lite senare.................................

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards