Alla inlägg under oktober 2016

Av Sören Larsen - 24 oktober 2016 00:03





Så är det dags att ställa in krolfspelet för i år.

 


Utemöblerna också.

 


Så ja nu är det under tak.

 


Vattenslang o krukorna.

 


Målar på ett bord som står i verkstan.

 


Mat för/till en Viking.

 


Mycket flugor är nu den här tiden.............................

  


Av Sören Larsen - 23 oktober 2016 00:03





Så var det den varnliga turen på en lördag, städar nere på fabriken.

 


 


 


 


Det behövdes.

 


Limmar ihop en ny bit som ska upp i svarven.

 


Thomas läser biblen/biltema katalågen hehe.

 


Vi åkte in till biltema, jag hade bränt min överhandsfräs så det blev en ny och lete mera små saker.

 


Sista skörden från lusthuset för i år.................................. 

  


Av Sören Larsen - 22 oktober 2016 00:24





Höghus hehe.

 


Har lagt dit mera tak skivor i dag.

 


Ska sätta upp väggarna på måndag........................................

  

Av Sören Larsen - 20 oktober 2016 21:27





Det blev bara tid till att ta en bild i dag, jag stöttar upp taket/golvet ovanför för bara som en sekerhet.......................

  



Av Sören Larsen - 19 oktober 2016 23:27





Hösten är här med sina fina färger.

 


Lägger ett golv.

 


Tillverkar några meter list hemma i min verksta.............................

  


Av Sören Larsen - 18 oktober 2016 22:41




Förbi Besunda gård/slakteri i morse, här är en del av dagens slakt.

 


Mycket mat är det allt.

 


Rensade bort lite skräp.

 


För att komma åt att bygga det som jag skal.........................

  

Av Sören Larsen - 17 oktober 2016 23:37




Sätter upp staket.

  


Hemma igen så blev det lite svarvning.

 


 


Hmmmmm ganska snygg tycker jag...................................

  

Av Sören Larsen - 16 oktober 2016 23:24





Nummer två betsas.

 


Trean limmas fast på svarv verktyget.

 


Ett handtag ska det nog bli.

 


Ja det blev det den sattes på verkstads dörren.

 


Dom andra rörrarna fick en lite enklare variant.

 


Tillverkade några ett par distanser.

 


Jag var i Å^tvidabergs stora kyrka.

 


Det är Dana Dragomir som spelar panflöjt.

 


Det är en fantastisk akustik i den stora kyrkan.

 


Tonerna hänger kvar och går ihop med nästa ton, underbart.

 


Jag fick min CD signarat av Dana.

 


Här följer några videoklipp..................................


 
 
 
 



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards