Alla inlägg under oktober 2016

Av Sören Larsen - 15 oktober 2016 23:37





Blommorna fick sig en omgång nere på fabriken i dag när jag städade.

 


Så ja då är en till nästan klar.

 


Ja att vi är i skogen syns ju förståss.

 


Lågvatten det här är egentligen en sjö.

 


Längre en så tordes vi inte köra på sumpen.

 


 


Den här orkieén har verkeligen många knoppar, tjusig.......................... 

  

Av Sören Larsen - 14 oktober 2016 22:22




Så var det dags för en massa flugor igen.

 


Var nere till Roger och fixade ett par "järn"


 


Här var det som dom skulle vara (Thomass ide)

 


Det fungerar bra.


 

Fortsättning från i går.


 


Ska svarva in falsen upptill för locket.

 


En jänta som hade sprungit bort sig, hon viste inte var hon var, så jag körde ner henne till skolan (ingen lokalsinne alls)  var vist från Grebo.

 


Fläsklägg.

 


Rotfrukter/grönsaker i massor.................................

  




Av Sören Larsen - 14 oktober 2016 00:15





Nästa objekt uppe i svarven.

Bara en bild i dag, ibland när jag jobbar så glömmer jag bort att ta bilder.

  



Av Sören Larsen - 12 oktober 2016 22:52





Svarvade en stund i morse innan jag åkte och jobbade.

 


 


 


Dags att bila.

 


Det fins rör här bakom som är trasiga.

 


Tung maskin tungt jobb.

 


Satte upp några spånskivor......................................

  


Av Sören Larsen - 11 oktober 2016 23:45





Hej jag fick ta till arkivbilser i dag.

Sonen Benny som liten..................................

            

Av Sören Larsen - 10 oktober 2016 22:43





Tillverkar staketstolpar på vikingars vis.

 


River ner någon sorts pappskivor i taket.

 


 


Sätter upp nya spånskivor.

 


Det är i Björkfors som jag jobbar för tillfället..............................

  

Av Sören Larsen - 9 oktober 2016 23:51





Limmar ihop ett horn.

 


Som blev till en lampa.

 


Mmmmmm jodå.

 


Fixar iodning lite i förådet.

 


Ute i naturen en stund i regnväder.

 


Den här trädet har lagt sig ner åt tvä håll för länge sedan, grenarna på den har blivit till en massa träd, lustigt fennomen................

  

Av Sören Larsen - 8 oktober 2016 22:48






Tar bort färg o glasfiber på golvet med aceton nere på fabriken.

 


Ute i skogen.

 


Höst kantareller var det dårligt med, dom som fans var ganska torra.

 


Jag upprepar att det är mycket lågt vatten, här har det alldrig gåt att köra ner förut.


 

Det ska bli ungnapankaka med bejkon o äpplen, det blev mycket gott..............................

  


Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards