Alla inlägg under december 2015

Av Sören Larsen - 14 december 2015 23:28



I går kom det en beställning.

 


På några trä bitar, ni får väl följa med på bloggen så kanske vi får se vad detta kan bli.

 


Det händer lite hela tiden här med badet.

 


I kaffe rummet Urban vikarierar för tomten.

 


Thomas och jag sågade upp andra delen av björken................................. 

  



Av Sören Larsen - 14 december 2015 00:04


Mera elände efter stormen.  


Åker runt och fixar i ordning elstängslet.

 


Översyn av motorsågen.

 


Från det här hållet har man sällan sett huset.

 


Rotvälta, börjar att grena av den.

 


Sågar upp bitar på ca 2 meter.

 


 


Lastar på vagnen.

 


Den minsta av stammarna fick jag klar i dag.

 


 


Åkte till Bestorp åt middag hos Birgitta sedan gick vi på bio och såg 

(En underbar jävla jul) det var en kul film.

 


Fridolf ville inte se en sådan film som inte hade några hundar med....................

  



Av Sören Larsen - 12 december 2015 23:09



En sak till som hade gåt sönder i stormen.

 


Som ny igen.

 


Också skadat fast inte av stormen.

 


Som ny.

 


Hjortarna betar nedanför på nedanför verkstads fönstret.


 Som ny.   hehe 

 


Gör iodning en barskåp.

 


Nåja den ser ju ganska bra ut.

 


Avslutar med att grilla ute.....................

  



Av Sören Larsen - 11 december 2015 22:39


Hittade två ljuslådor uppe i förådet.

 


Hmmmm jaja.

 


Ganska trevliga när det är mörkt.

 


Mera knoppar.............................

  


Av Sören Larsen - 11 december 2015 01:26



Var några timmar nere på fabriken och jobbade.

 


Satte upp granen och fixade ljus i den.

 


Nu har det blivit bättre hjul på kapsågen, .........................

  



Av Sören Larsen - 9 december 2015 23:38



Börjar att sätta ihop träbitarna.

 


Kantar alla sidorna.


 


 


Så ja då var den klar, nu bara mjöl o en brödkavel.

 


Det är här som


 


dom här hjulen ska vara.

 


Bldpudding och fläsk mmmmmmm...........................

  

Av Sören Larsen - 9 december 2015 00:01



Var iväg och skaffade lite virke.

 


Nu är frågan vad detta kan bli.

 


Slipas.

 


Var förbi Jorog smide, ingen var där.

 


Jag tillverkade en "fot"

 


Jag ska ha en gran på plattan framför huset.

 


När jag hämtade granen fans det annat i skogen.


Det är alltid roligt att se andra som jobbar.
 
 

Fick tag i en axel till hjulen som jag köpte i går.

 


Nu har jag lyse i flaggstången igen efter stormen...................

  



Av Sören Larsen - 7 december 2015 23:34



Jag har tydlingen kört över en bräda med spik, båda fram o bak på höger sidan läckte.  

 


Så jag åkte en tur ner till Wulkan och fick det fixat.

 


Åkte hem igen och tog bilen in till Linköping i ett par äranden.

Här en flygplan på väg ner mot Linköping City Airport.

 


Här är det Benkekinds kyrka.

 


Tog en tur till skogen och hämtade en gran på 1,7 meter (hoppas att den passar Bitrgitta)............................

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards