Alla inlägg under maj 2015

Av Sören Larsen - 15 maj 2015 22:57




Andra dagen på konstrundan.


 


Här är det själv sådda blommor från i fjor

 


Jag var tvungen att låna strömmen från guuuuuben till annat.

 


Har rensat en av rabatterna och satt några lökar.

 


Lite flera gurkfröer blev det också satt.

  








Av Sören Larsen - 14 maj 2015 23:31




Nya kortbyxor.

 


Första dagen på konstronden.

 


 


Nu är hortensiorna i alla fall planterade på riktigt.

 


Första klippningen för i år.

 


Körsbärsträdet står fint i blom nu.......................

  




Av Sören Larsen - 14 maj 2015 00:25





4hjulingen hemma igen från verkstaden jag har låtit montera hand o tummvärmare. 

  .


Klär in botten i lådan innan jag sätter tillbaka den.

 


Nu så ser den normal ut igen.

 


Nu ska jag lägga dit plattorna som jag har tillverkat o målat.

 


Det har varit en blåsig dag, men nu är alla fyra klara.

 


Det bar iväg till Linköping, jag hade lite att uträtta där.

    


Var nödsakat att komplettera upp blommorna så att dom räcker till.  


Det blev två blåa Hortensia eftersom dom jag köpte här om dagen var rosa.

 


Så är det tänkt att det ska bli, ska plantera dom i morgon, nu står dom bara dit ställda...........................

  


 


Av Sören Larsen - 12 maj 2015 21:46




Har tagit bort lådan på 4hjulingen för att verkstaden ska bättre komma åt det som de ska göra.

 


Var iväg med en alster till utställnings hallen där konstrundan utgår ifrån.

 


Jojo det är våren som är här., det syns väl på alla bellis som jag har i gräsmattan.

 


Har tillverkat några plattor som ska vara till.


 


Att ställa urnorna/storkrukorna ska gräva ner dom så att dom ligger jämt med gräsmattan och i våg.

Men just som jag skulle börja så blev det regnväder.

 


Hjortarna går i alla fall ute och betar/äter i regnvädret..........................

  



Av Sören Larsen - 11 maj 2015 23:48






Köpte ett par hortensia till dom stora urnorna som jag köpte i Danmark i fjor.

 


Det är ju kunder i alla fall fast de bara köpte en indianbarometer (väderlinne)

 


Nä nu måste det göras något snart, det ser för j...... ut i min verkstad.

Har mycket att göra, och ändå så skulle jag ha jobbat nere på fabriken nu också, men jag sa att det får bli efter kristiflygare, och det gick bra det (skönt)...........................

  

Av Sören Larsen - 11 maj 2015 01:42




Dags att plantera lite till.

 


Nu blev det gurka o tomater.

 


Plommon.

 


8 smuntron planter.

 


 


Eldar bort kvistar o kottar.

 


Thomas plockar också kottar.

 


En tur med soppor.


Det här är jätte kul. 

 


Naturen är underbar.

 


 


Här kommer det tre videoklipp.


 


 
 


Lite kvälls godis vid TVen......................................

  


Av Sören Larsen - 10 maj 2015 00:06




Nere på fabriken och städade, det är klister o plast på kopparna så att jag fick tvätta dom med aceton.

 


 


Ett par upphängnings konsoller.

 


Utmärkt.

 


Kortbyxor dags.

 


Fint väder att plantera blommor.

 


Så får det bli.  (5 smultron planter i bakkanten)

 


Tänkte byta filter men det misslyckades, fick inte loss glaset på något vis, ska skaffa en nyckel som kan ta den.

 


Skapligt stora spindlar nere i pumphuset.

 


Detta är livet på landet.

 


Det är nog svårt för folk som bor i städerna, åtminstone att grilla med trä.

 


På slutet en kort videoklipp.............................


 

Av Sören Larsen - 8 maj 2015 23:53




Hämtar upp lopps prylarna.

 


Har samlat på mig en massa katonger, vet inte varför men nu ska dom slängas.

 


I containern med dom.

 


Det är mycket  tvätt o torkande.

 


Det har ju blivit dammigt.

 


Nåja det blir snart damm o pollen igen.

 


Nu är det i alla fall klart.................................

 


På torsdag den 14e börjar ju konstrundan, så det gäller ju att ha Ateljén klar också........................

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards