Alla inlägg under september 2014

Av Sören Larsen - 16 september 2014 21:02




Kalkerat klart.

 


Börjar att bränna.

 


Bränt klart.

 


Skruvar dit låset.

 


Bygger en låda i lådan.

 


Tja det ser bra ut.

 


 


Men nu ska det vara en låda i lådan i lådan ??

 


Aha den blev en hemlig låda (dubbelbotten) i lådan.

 


Thomas kom en stund vi målade hans låda svart en sista gången, nu fattas det bara gångjern o lås samt en gul strejp................

  



Av Sören Larsen - 15 september 2014 20:37




Var inne i Linköping för att skaffa ett kistlås, på dom 6 ställen som jag var  hade dom inget sådat.

 


Det här var det närmste som jag kunde komma, jag är inte glad åt att sätta dit den, men så får det bli på grund av tidsbrist.

 


Har bara en dag på mig.

 


Det tar ganska lång tid att bränna texten på brudkistan......................


  



Av Sören Larsen - 14 september 2014 20:29




Ett bloss innan.

 


Birgitta och Anette gick till val i Vårdnäs, därefter åkte vi till Rimforsa där jag röstade.


 


Det blev lite lingon i dag också.

 


Nåja det blir ju ett kok i alla fall................................

   



Av Sören Larsen - 13 september 2014 21:49




Har satt dit gångjärn och lock stopp.

    


Nästan alla beslag är på plats, fattas bara lås o låsbeslag, har bara fått problem låset som jag beställde är för litet, får se hur jag kan lösa det?

 


Thomas och jag åkte till skogs och plockade lite lingon.

 


Det skapade jobb för Birgitta också..................................



Av Sören Larsen - 12 september 2014 19:42




Snart dags att grundmåla.

 


Har satt dit ruschen och trapsteg på insidan.......................................

  


Av Sören Larsen - 11 september 2014 21:04




På marknad i Ulrika.


 


Det var underbart att höra Indianerna att spela panflöjt.


 


Här en videoklipp med dom.


 

Köpte 20 lökar.

 


Det blev olika tulpaner.

 


Lite nya ideér.

 


Det kan bli något till vintern om jag får tid vill säga.

 


Hemma igen med en del fynd........................................

  





Av Sören Larsen - 10 september 2014 23:03





Flera delar klara till nästa bad.

 


Det är inte jag som står modell, men man kunde nästan tro det.

 



Bingo kväll och Birgitta vann på en rad.................................... 


  




Av Sören Larsen - 9 september 2014 20:46






I dag blev det till att skulptera lite.

 


Det går ganska bra.

  

   


 



Här är den första väggen som är plastad..........................

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards