Alla inlägg under september 2014

Av Sören Larsen - 8 september 2014 20:36





Slipar frigoliten innan vaxning.

 


 


Skulpterar en vägg.

 


Lite mat till hjortarna....................................


  



Av Sören Larsen - 7 september 2014 21:58




Nu är vagnarna klara för att testöras, och det blir i morgon.

    


Målade beslagen.

 


Sätter fast botten

 


Thomas kom vid 11 tiden och då målade vi lådan invändig.

 


Medans färgen torkar åkte vi till skogs och plockade lite lingon.


Hemma igen så målade vi utvändigt.

 


Uppehåll medans kunderna tittar sig omkring i ateljén.

 


På hemväg från Åtvidaberg.

Video


 

Slutade med att åka till Åtvid och handlade en del saker (och pizza)............................

  



Av Sören Larsen - 6 september 2014 20:59



Den första vagnen plastade Olle i går.


 


Den andra var inte klar i går så den plastade jag i dag.

 


Rensågar.

 


Så var det gräsklippning igen.

 


Thomas kom vid middags taget, då plastade vi en överlapps fläns på lådan till hans 4hjuling.

 


Det ser ut till att bli bra...........................................

  







Av Sören Larsen - 5 september 2014 19:58




> Vill önska alla mina läsare en trevlig helg <

Lyssna på musiken medans du tittar på bilderna..


Den vagnen som jag började att tillverka i går blev fel (för smal)

 


Bara att börja om igen att tillverka två nya.


 


Så ja.

 


Nu ska vi bara förstärka dom med glasfiber.

 


Klippte till några nya hörn till kistan, har börjat att kulhamra dom.

 


Passionsblomman i köket trivs vist bra.


 



Det blir väl inget med frukten i den skulle jag tro...............................


  




Av Sören Larsen - 4 september 2014 22:04




Tillverkar runda ramar.

 


En till klar.

 


Marona kom och hade med sig en ram som jag har gjort tidigare.

 


Den monterade vi LED lyse i, den blev riktigt bra tycker jag.

 


Hon hade med sin en Rumenska som gillade min verksta.

 


Ska tillverka en pevåvagn till fabriken här ute.

 


Den ska underlätta förflyttning av väggar/ellement, både här ute när vi lastar på lastbilar och sedan på montageplatsen .....................

  



Av Sören Larsen - 3 september 2014 23:29





Jobbar med ramarna hela dagen det är mycket fräsning för att få till runda ramar.

 


 


En är klar, ska göra en till i morgon.


 


Jaja det går framåt.

 


 


En rolig grej som Leffe hade med sig till jobbet, nu kan vi snart bli profs på skitgubbe.


 


Solskydd på framrutan för solen (vi är på bingo)

 


Birgitta lyckades igen med en rad.

  



Av Sören Larsen - 2 september 2014 21:09






Det ska göras luckor för att montera slangar och lyse, (ja helt enkelt arbetsluckor)

 


Maskerar och målar.

 


 


 


Var uppe och hämtade mina stansar för att stansa in tillverkningsnr och årtallet.

 


Jag hann med att få lite gjort på ramarna..........................

 



Av Sören Larsen - 1 september 2014 21:05





Det blev en hel del målat i dag.

 



Här ska jag maskera i morgon, det är "balkarna" som ska bli svarta.

Figurerna ska även dom maskeras. 

 


 


Ska börja med ramarna snarast möjligt har bara 3 -  4 dagar på mig.......................................

  



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards