Alla inlägg under juli 2014

Av Sören Larsen - 7 juli 2014 20:49






   Nu är det stolarna som ska ha en omgång.

 


Många skrymslen är det allt att måla.

 


Men nu så är dom också klara, det blev ju riktigt bra tycker jag och Birgitta har också godkänt jobbet.

 


Nu är min fråga är det någon som vet vad vi ska göra åt rosten/svampen som är här på ärtorna.

 


Även rödavinbären är utsatt,,, hjälp


Här är det i alla fall mycket knopp i våran klematis.........................

 

Av Sören Larsen - 6 juli 2014 21:11




Kaffe och en cigg.

 


Målar hängränna.

 


 


Birgitta planterar om en del blommor.

 


Den här dörren vill slå ner mjölkspannen när det blåser.

 


Men fyra band kanske räcker för att hålla den på plats.

 


Mera måla.

 


Nu är det bara två stolar kvar att renovera, det blir kanske i morgon.

 


En stunds avkoppling.

 


Skönt i solen.

 


Har varit ner till Åtvid och bunkrat lite bensin.

 


Det är roligt att köra 4hjuling här kommer en videoklipp när jag åker efter bensin..........................


 



Av Sören Larsen - 5 juli 2014 21:23




Ska måla om våra trädgårdsmöbler, först målartvätt.

 


Sedan grundfärg.

 


Det är ju ganska tidsödande , så det blir fortsättning i morgon. 

 


Har kört bort stänkskyddet igen vet inte vilken gång i ordningen det är.

 


Nu är det bara till att köra igen.

 


Kunder.

 


Aha dags att grilla.

 


Det var gott.

 


Sedan vila, fy f.. så jag ser ut haha.

 


Det här var en mycket bättre bild......................

  


Av Sören Larsen - 4 juli 2014 20:45




Då är det dags att plocka fram en diamantskiva och skära glas.


 


Ja ja det stänker glas, men vad gör det P4 i öronen så går det nog bra.

 


Jaaaaa det gjorde det.

 


Nu kan vindruvan inte göra sig illa på kanten.

 


Hmmm det fick plats några tomater å en gurka bredvid vindruvan.

 


Var nere på fabriken och jobbade en stund i dag också.


Det är ganska fint nu med våra blommor. 

 


Änglatrumpeten har kommit ut från lusthuset (det blåser nog inte så mycket här i hörnan)

 



Åkte iväg och skulle plocka lite kantareller och lite blev det allt. 

 


Det är bara ett stort j.... kalhygge på mitt ställe, så det är bara till att börja att leta på ett nytt ställe.

Ha en trevlig helg alla mina läsare. KRAM..............................

  






Av Sören Larsen - 3 juli 2014 21:09





Lånade ut släpkärran.

 


Klätterrosen har kommit bra igång.


 


Vi ska flytta ut vårran vindruva utanför lusthuset med roten sedan leda in den genom ett av fönstren.

Var och hämtade mera naturgödning o plantjord.

 



Sollar jord som ska fyllas i ramen nertill. 

 


Det går åt ett last till jag blandar upp jorden med lite sand...............................

 


Av Sören Larsen - 2 juli 2014 18:44




Börjar med en ny sarg som ska vara till våran vindruvsplanta, får se hur det blir.

 



Var nere vid Rogers verksta, Jakob kom och skulle ha igång en moppe för att köra lite på området, men vad han slet i timmar det gick inte på något vis att få igång den, dagen innan så gick den klockrent, tyckte nästan synd om Jakob som slet och svettades.  

 


Jag gjorde i ordning lite matrial till en grill.

 


Det kanske blir två stycken, får se.

 


Bilder från vårat lusthus.

 


Ser fint ut.

 


Trevliga kunder..................................

 


ps:

Stephan Bergs foto.

Av Sören Larsen - 1 juli 2014 20:25




Jobbade nere på fabriken i förmiddags med en plugg som misshandledes när dom skulle ta bort formen.


 


Fick en försenad födelsepresent av >>>>>


 


Anna som kom med min släpkärra den hade Göran lånat när han hämtade ett lass ved.

 


Det här är en kund, kom i en PV  årsmodell 60, men det var inte det som var så märkligt det framkom att dom bodde i Skärblacka jag nämde att jag bott och jobbat där också på 60 talet det var på Fiskeby som det då hette där jag jobbade,  ja där jobbar han också i dag,  så nände jag att vi bodde i ett hus som heter TABO Ja gör vi med sade han det är mitt hus i dag, lustig sammanträffande men kul i alla fall.    Han heter Sören Folkesson....................................

ps: vi heter Sören båda två med.

  







Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards