Alla inlägg under juli 2014

Av Sören Larsen - 23 juli 2014 21:30





Erik visar upp dräkten till svärdet som jag tillverkade till honom.

 


 


Nu är den klar för montering.

 


Undrar om det kommer att fungera.

 



Gräsklippning igen. 

 


Det måste ju vara fint till Kalle & Elva kommer.

 


Det kom flera Tyska besökare i dag, jag fick signera en fågelholk, här känner Tysken om brännkolven var  varm............................

  ..



Av Sören Larsen - 22 juli 2014 22:24




Slipar av akten för att förstärka den.



Tre lager med glasfiber ska nog göra susen.

   



Så blev den målad också, akten, ska ha en omgång färg till.

 


Flera nöjda kunder.


 


Detta ska vara till lusthuset i toppen på något vis, får väl se hur det blir i morgon..............................

  

Av Sören Larsen - 21 juli 2014 20:45




Thomas lånar stora släpet han ska till Örebro på onsdag med sin 4hjuling, det ska bytas en pryl på den eller något sådant, han drar med den hem efter sin 4hjuling, lite olagligt eller ???

 



Nöjda kunder.

 


Vi åkte en tur åt Mormorsgruvan för att leta reda på Svartahöken vi hittade hans resevat/läger, naturligvis så glömmer jag då att ta upp kameran, här är vi på hemväg.

 


 


Hemma blev det en omgång KROLF, det gick dårligt för oss båda i dag........................

  



Av Sören Larsen - 20 juli 2014 20:40





Vi hade besök av familjen Lasse & Louise Köhl med barnen.

 


Lisa & Maja är på väg att hämta dricka.


Efter maten. 

 


Efter kaffet.

 


Ett parti KROLF.       Om Lasse slår detta slag som han tar sats till då får han hämta bollen 200 meter bort hehe.

 


Ett hinder på banan för en del som inte gillar getingar.   (vid hål 8)

 


I övrigt så gick det bra fast det var nära att lilla Lisa hade vunnit.........................................


 



Av Sören Larsen - 19 juli 2014 19:34





Jobbar en liten stund med botten på en båt.

 


Tankar i Åtvid och handlade lite.

 


 


En vallmo som har förvillat sig in i grönsakslandet, men den får vara kvar där.

 


Hittade fram en parasoll och det behöver Birgitta, jag vill ju gärna ha så mycket sol som möjligt................................

  


Av Sören Larsen - 18 juli 2014 21:29




Nu blev det klart i lusthustaket.

 


Gurkorna har fått låna spaljer tills vindruvan behöver den.

 


Detta här blir intressant.

 


Nu har vi kontakt mellan hjelmerna när vi är ute och kör Thomas och jag, det fungerade fantastiskt bra, kul också.

 



Om jag ändå kunde förklara den underbara lukten om denna blomma, helt sagolikt. 

 


Det är någon som tränger sig in i carporten, jag låter den vara den får så fina blommor fast det är väll egentligen ogräs..............................

  




Av Sören Larsen - 17 juli 2014 21:56




Det gick åt mera pinnar så det var ju bara till att hämta. Sverige består ju av pinnar.

Och inom politiken finns det gott om störar o stolpar hehe.

 


En så länge går det bra.

 


Vi får väll se när det blir klart....................................


 


ps: här en videoklipp från i går.


 
 

Av Sören Larsen - 16 juli 2014 23:31




Thomas och jag var ute en stund i skogen och åkte,

 


Här vid en SMHI mast.

 


Jag var innan dess ute och hämtade lite sly/pinnar till.

 


Vindruvan ska ha något att klättra upp under taket i lusthuset.

 


Nu blir det blommor.

 


Stockrosen nä det vet i f.. vad den heter.

 



 


Det är bäst att jag inte skriver några blomnamn.

 



Den här vet jag att det är en klätterros nå ja en ros är det i alla fall.

 


 


Vackert.

 


Den här har vi lyckats mycket bra med...........................................

 




Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards