Alla inlägg under november 2013

Av Sören Larsen - 6 november 2013 22:26

  


Var och hämtade plommonträ hos en bekant.


Det blev tre pallar från Roger också.

 


Nu ska det ligga på tork ett par tre år.

 


Det stämde ju bra att varje gång som jag gick upp i förådet med plommonträ så kunde jag ta vinterdäck med ner.....................

 

Av Sören Larsen - 5 november 2013 20:08




Hemma folket.

 


Birgitta har haft sönder sin bilnyckel.


 


Fast bara i ena ändan.

 


Som tur var så är det i den ändan som jag kan tillverka, den blev i ek.

 


Ramen fortsätter.

 


Hade inga gångjern hemma så det blev till att tillverka tre stycken.

 


Träspikar som det ska vara.

 


Jaaaaa det fungerar (tror jag) vi får väl se i morgon................................

 


Av Sören Larsen - 4 november 2013 21:55



Ska laga upp krokodilen den ska vara som pendyl på en vindorgel.

 


Fortsätter med ramen.

 



Mycket pyssel att få ihop allt som jag har tängt. 

 


Åkte förbi en skogsmaskin, det är roligt att se när andra jobbar. 

 


Det blev en liten video klipp också........................


 

Av Sören Larsen - 3 november 2013 17:47

  


Nu är konsollerna på plats, ska bara betsa hela hyllan sen är den klar.


Börjar att jobba med en ny beställning.

 


Det ska bli en ram med 12 plexiglas skivor som ska vara skjutbara för att kunna byta plats på dom.

 


Det ska graveras in text på dom, och sättas in ljusdioder i ändan på plexiglasen, men den biten är inte mitt jobb......................

 




Av Sören Larsen - 2 november 2013 18:18

  


Så blev GPSen på 4hjulingen.


Ganska bra, jag är nöjd med resultatet.

 


Jag fick plocka bort främre packboxkonsollen, så blev lösningen.

 


Städade nere på Rodeco i morse fick tvätta skåp och golv med aceton, det var både färg och polyester.

 


 


Det ska ju vara konsoller också på Inga-lills hylla.


En höst LÄRK, den pryder sin plats.   


Volvon hemma igen hel och fin, men det borde den ju vara för 25.000 kronor.

 


Har flyttad kärleksörten  till en annan rabatt, där den stod ska det vara grönsaksland........................

 


Av Sören Larsen - 1 november 2013 20:09




Har gjort klar lådan (hållaren) till min GPS.

 


Det är den som ska sitta på 4hjulingen, nu ska den monteras också, och jag vet inte hur ??

 


Var inne hos Elgiganten och hämtade en av våra bärbara som har fått en genomgång, den är ganska bra nu.

 


Det är skogsarbetare här i närheten.


Då var det dags att lasta till Gotland.

 


Alltihopa gick in i två kontainer.......................

 

  



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards