Alla inlägg under november 2013

Av Sören Larsen - 22 november 2013 19:27



Det blev ingen tid att svarva i dag.

 


Jag jobbade nere på Rodeco med att såga itur och imbalera.

 


Det stora badet som ska till Örnsköldsvik

 


Det går ju naturligtvis inte att transportera en sak som är 15x10x3 meter och om det skulle göra det så ska den faktiskt vara inomhus i en badanläggning som redan är byggd (dörröppning ???)

 


Vid 12 tiden kom lastbilen (ett rötägg till chaufför) hade göra 40 minuter att backa till bryggan, inte nog med det när han skulle växla till bara bil så körde han fast, så vi fick ringa efter en traktor till hjälp, som gammal lastbilchaufför så är det svårt att se en sådan klantskalle.

 


Äntligen lungt i min verksta igen, där väntar nästa jobb.

Trevlig helg önskar jag alla mina läsare.........................

 




Av Sören Larsen - 21 november 2013 18:14




Här är en del färdigmålat.

Allt ska vara klart i morgon??

 


Nä men tror du inte att det blev en smörkniv i dag med jojo.

 


Detta blev en box till talgbollar.

 


Bitarna som limmades i går är nu i svarven, här fyra bitar som är limmade med papper emellan.

 

Nu ska den slås isär och limmas ihop igen när jag vänder på alla fyra bitarna. 


Här en som bara är i två bitar.

 

  

En lite mindre fyra bitars som är vänd, klar för svarvning igen utvändig..............................

 



Av Sören Larsen - 20 november 2013 18:07




Limmar några bitar som ska svarvas.

 


Signerar ljusstaken.


Konstnärren Ulf Nilsson Målar lanskap eller bakgrud, jaja något blir det i all fall. 

 


Om jag kommer ihåg det till i morgon ska jag ta en ny bild.

 


Nästa uppdrag.


Undrar vad detta kan bli ??................................. 

 


Av Sören Larsen - 19 november 2013 20:48




Nu är första delen klar, den har fått fyra lösa ringar.

 


Nu fot också.

 


Så var den oljad med.

 


Se där ja det blev en hög ljusstake.

 


Ganska snygg tycker jag, fin mönstring i trät, det syns bäst på bilden ovanför................................

 

Video klipp.


 
 


Av Sören Larsen - 18 november 2013 18:20

  


Nu är dom betsade.


Ögon och koppel har dom också fått.

 


Platsar bland dom andra leksakerna.

 

 


En ny smörkniv blev det också. 

 


Detta vet jag inte ännu vad det ska bli.

  

Rodret styr vattenkanonen, det blir en häftig badattraktion, den tillhör det stora badet som grabberna ska iväg och montera nästa vecka...........................

 


Av Sören Larsen - 17 november 2013 19:02




Det harmonerar inte riktigt bra, jag tycker att huvudet och hjulen är för små.

 


Nåja det går nog att fixa. 


 


Så får det bli.

 


Vi var till Bestorp i eftermiddags och grattade Göran som fyllde år.


 



Därifrån fick vi med sommar möbler hem, vi ska ha dom utanför entrén, ska kanske lagas upp lite.....................

 

Av Sören Larsen - 16 november 2013 18:57




Åkte en liten tur i skogen i eftermiddags.

 


Hittade nog det jag sökte, rötat tall, det ska bli intressant att hämta hem en bit av den.


Birgittas brödkavel.

 


Är nu klar för användning.  

 


Tillverkade en ny bit till bandsågen.

 


En bra bild på en nyfiken Hjort, man kunde nästan tro att det är första gången som den ser Fridolf.

 


Här är nästa sak som ska göras, men frågan är vad ska det bli ???

 



Några bilder nere från Rodeco.   

 


 


På nästa jobb, det är ett stort jobb..................................

 


Av Sören Larsen - 15 november 2013 19:48





Videoklipp, jag gillar att titta på när andra jobbar.


Har satt upp en bitt i svarven, får väl se vad det kan bli.

 


En vanlig bild av en duktig kille som lastar timmerbilen...........................

 


 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards