Alla inlägg under augusti 2019

Av Sören Larsen - 31 augusti 2019 17:47




Lite städning.

 


 


 


Nere och hälsar på Tolla.

 


 


Å Molly.

    


Roger också.

   


Hemma igen.

 


Plockat plommon.

 

Min väska går bra att använda till annat också.

 


 



 


    


Rotmos och köttkorv, jodå det var gott.


 


Nu har jag fått ner datastolen...................................

  





Av Sören Larsen - 30 augusti 2019 15:47




Fixar till en av ming vindorglar.

 


Soterar detaljer till smycken som jag ska spara.


 


Iövrigt så är det svort att spara på dom rätta sakerna, det finns ju så j.... mycket.

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Jag kommer ju att ha begränsat med utrymme,  jaja det löser sig nog det också.

 


Jag skulle ta ner en stol från övervåningen men där tog det stopp, åtminstonde för tilfället, får se.

  


Ett video svep på slutet...........................

 


Av Sören Larsen - 29 augusti 2019 16:14




Var till tandläkaren idag, skönt att dom fins.

 


Hade en massa ärende, b.l.a. vid affärn som jag köpte skrivaren av, för att höra hur jag får igång den, Banken, Besiktningshallen, Biblioteket, Appoteket, JoRog smide, m.m.   


Det blev mänga in och ut av bilen, så det är skönt att hamna i fotöljen ett tag nu. 

 


Ingen ösregn nu som igår.

 


Jaja hemma med varorna så allt har ju gått bra.........................................

  

Av Sören Larsen - 28 augusti 2019 19:43





  

   Plockar ihop lite verktyg som jag vill ha kvar.

 


För ett år sedan vägde den här gubben 86 kg för tre veckor sedan var jag nere på 69 idag sedan jag har börjat att äta bra så ligger jag på 71- 72 kg jag tror att det

är ok.

 


 


 


 


Det blev en ordentlig prommrnad enda ner till postlådan hehe.


Släpar ett bord från verstaden upp på gräsmattan.

 


Det blir start och landningsbana till drönaren.

 


Så kom Benny Anitac Lasse på besök ett par timmar, det var roligt med besök.  


 


 


 


 


Tro det eller inte men Anita har gåt ner 50 kilo starkt gjort.

 


 


 


Det tar i och blåser reelt ibland.


 

Nytankat också.

 


Någrta rengnskurer kom det på hemvägen från stan.


 


 

Insnöat nä så heter det nog inte den här årstiden, men jag fick vänta ut regnet ett tag...................................

  






  

  

  

   




  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  



Av Sören Larsen - 27 augusti 2019 17:29



Var på US Linköping och besökte hematologen inför fjärde behandlingen som börjar den 10/9

 


Allt med transportar fungerade felfritt.  


 


Hemresan blev en omväg över Ånestad, Askeby, Örtomta, Björsäter, Bersbo, men det var trevligt, en chaufför som det gick att prata med.

 


Det har varit en bra dag, stort tack till Helen från hemtjänst som var min följeslagare idag................

  





Av Sören Larsen - 26 augusti 2019 21:33




Det är så sant som det är sagt.

 


Var på väg till stan men efter några killometer kännde jag att det inte var en bra dag.

 


Så jag vände hem igen.

  


Lite omväxling blir det allt i kosten, blodpudding och stektfläsk..............................

 



Av Sören Larsen - 25 augusti 2019 15:54




Nu blev det ordentligt varmt & soligt igen.

 


Har fixat till det lite i data hörnan.

 


Riktar till speglen så att den går at använda igen.

  


Det går åt många gånger att gå ut och in för att rikta till speglen...............................

  

Av Sören Larsen - 24 augusti 2019 16:19




Godmorgon.

 


 


En tur till den stora staden Åtvidaberg.

 


 


Handlade lite å så hem igen.

 


 


Thomas kom och vattnade tog in tomater som var mogna.

 


Vi hämtade en låda som jag ska ha till annat en ved.  


 


 


Det är inte  så mycket som jag kan lyfta, jaja det är så det är.

 


 


Dags att räta till draken igen.

 


Så åker Tolla hem igen, efter att vi har tagit ett 50 tal bilder på saker i verkstaden på saker som skal säljas, fast det blir på ett annat ställe........................

  









Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards