Alla inlägg under november 2017

Av Sören Larsen - 14 november 2017 22:43





Det läggs gummi på en hubb.

 


Jag spgade och kantmålade nästa hubb klar för gummi.

 


Sågar ut fundament i frigolit som ska vara till fisk, sköldpadda, krokodil.

 


 


 


 


 


"Träd"

 


Träkrona.

 


Plastar stolarna..................................

  


  




Av Sören Larsen - 13 november 2017 23:01





Stor stolarna är vaxade nu.

 


Ormet har fått ett ansikte.

 


Drygt jobb med linvagnarna.  


Har börjat att fixa iodrning stora hubben som ska till Island..................................

  ..



Av Sören Larsen - 12 november 2017 22:07





Det har varit en fin dag.


 


 


 


 


Inte specielt kalt, vi har ju hand o tumvärmare, skoteroverall.

 


Dags att plöja bort lite snö.

 


 


Svarvade en stund.

 


Satte upp ett nytt ämne också.

 


Limmar några bitar.................................

  
 

Av Sören Larsen - 12 november 2017 03:14




Försöker att par videoklipp, om det går......


 
 

Av Sören Larsen - 12 november 2017 01:57



Överraskning i morse.

 


Det har blivit vinter.

 



 


 


 


 


Snön är tund grenar går av.

 


Tallen har tappat en del också

 


En hänger kvar på min elledning till lusthudet.

 


 


Jag har som tur är bytt till vinterhjul förra helgen, men jag var ju in till Åtvid en tur iallafall bara för att köpa häftstift hehe.

 


Jag ville ju ha bonaden klar nu när jag har fått ramen klar.

 


 


Såja nu är den på plats.......................................

 







Av Sören Larsen - 10 november 2017 21:25



Trevlig helg.....


Maskerar.

 


Målar.

 


 


 


Slipar utvändig.

 


Ska plastas invändig fast det blir nog på måndag.

 


Ny modell av kullar (mjukare)

 


Jacobs nylackade bil.............................

  



Av Sören Larsen - 10 november 2017 00:06






            Lite färg ljusar upp  


Ska slipa och kantmåla en hubb.

 


Blåsar plast på linvagnar (jag blåste plast på den ena) .

 


Nu ska vist flodis bli klar, den första på den formen.

 


    


Johan lappar ihop den efter delningen från formen..................................


 

Av Sören Larsen - 8 november 2017 23:26





Så har pingvinen nästan fåt liv.

 


Svampen snart klar.

 


 


 


Hubben ska bara sågas vid flänsen.....................

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards