Alla inlägg under oktober 2014

Av Sören Larsen - 7 oktober 2014 19:22





Det har blivit dårligt med perstickor i Ateljén, så det har blivit några nya i dag tillverkat i horn, teak, lärk.

 


Visst var den bra rutten den gamla lycktstolpen.

 


Lite bökigt att skruva loss kupan, rostiga skruvar.

 


Det har varit blåsigt och kallt i dag, så det måste bli varmare kläder i morgon..........................

  



Av Sören Larsen - 6 oktober 2014 19:56





Börjar att såga till några bitar.

 


Som jag limmar och skruvar ihop.

 


Sätter ihop dom två delarna.

 


Första klar så här långt.


  Den andra också klar.

 


Här ser du/ni vad det ska bli, lycktstolperna är så ruttna nere i backen dom ramlar nog vid nästa blåsväder, dom nya tillverkar jag av lärk trä så dom kommer att hålla i 50 år framöver, men vad då jag gör väl nya då igen om 50 år hehe.

 


Roliga kvälls bild.

 


Synd att jag inte hann med att hämta stativet, det hade ju blivit bättre bilder då...................................

  



Av Sören Larsen - 5 oktober 2014 20:03





Skogen igen.

 


Ja ja lite blev det i alla fall.

 


Titt-ut.

 



Birgitta har jobbat duktigt också, plockat o rensat nypon.............................................
......

  



Av Sören Larsen - 5 oktober 2014 01:10





Aceton tvättar golvet nere på fabriken i morse när jag städade, det var mycket färg och polyester från grabbernas skor.

 


Thomas och jag var ute på en lite längre åktur i dag, här vid nostalgiska BP mackan strax före Björkfors.

 


 



Här är vi vid Bodas naturresevat.

 




Horns kyrka. 

 



Rast vid en underbar sjön Åsunden


 


 


Här är vi klara att åka igen.  VIDEOKLIPP


Strax efter bron över Åsunden var vi in till en kamrat till Thomas.

 


Det blev en tur på ca 120 kilometer.

På väg mot glysebo var vi förbi en grusgropp, det är svort att låtabli, men roligt Thomas åker först. VIDEOKLIPP...........................


  
 


Av Sören Larsen - 3 oktober 2014 22:06




Den blev ju också bra tycker jag.

 


 


Ja då när den får knoppar så går den nog med.

 


Nu firar vi Jennys 19 års dag.

 


Här ska hon visa.

 


Hennes nya skylt mycket fint, hon ska ju på mässa/marknad i morgon

 


Här visar hon sin nya väska som är speciel för hennes symaskin, present från far o mor..................................

  








Av Sören Larsen - 2 oktober 2014 19:12




Snart klart.

 


Ärligt talat så vet jag inte varför jag byggde den här grillplatsen, men den åker väl in i ateljén.

 


Änglatrumprten hänger med.

 


Rensade land en stund.

 


Sågade och limmade på skrinen också...........................

  



Av Sören Larsen - 1 oktober 2014 23:16




Vissa saker hör ju till en grillplats som en yxa.

 


Vedkubbe.

 


Ved.

 


 


Kastrull.

 


 


Vindskydd.

 


Har sågat ut ett par ämnen till skrin.

 


Hat tillverkat en kullager till Bentes vindsnurra.

 


Här blir det demonstration av den (videoklipp).................................


 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards