Alla inlägg under juni 2013

Av Sören Larsen - 14 juni 2013 19:01


Det blir inga bilder i dag.

Jag är förkyld, och i största allmänhet hängig...................

Av Sören Larsen - 13 juni 2013 13:16


När Vikingen var liten.

Någon gång 1943 - 44.

Det är jag och Mor & Far (Ny sangård Jylland Danmark)





   Nu är det nog  ca 1945



På hemväg från skolan kan vara 1950 - 51.

   



Far och Karlo vid pappas andra traktor (FAHR)

Förresten så är det Tjavs våran hund som har kommit med.

 


Det är något skillnad men det är klart 60 år har gåt. detta är dagens FAHR..............

 


 



Av Sören Larsen - 12 juni 2013 19:03



Fridolf ny duschad med trädgårdsslangen för att dämpa värmen.

 




Lila Iris. 



Gulvit Iris.

   



Ljusblå Iris.

 



Freesia.

 



Blandade blommor i skottkäran.


   




Potatisen tittar upp lite. 

 


 




   



Ny beläggning här är asfaltsbilen.  (kanske olja vet ej)

 



Så är det läggaren, efter den kom det tre ångvältar, det går fort säkert några kilometer i timman..................

  



Av Sören Larsen - 11 juni 2013 18:27

  


Jag lovar att det är sista gången som ni behöver se den här grillen på min blogg.



Den är nämligen klar nu.

 



Den är till och med levererad till en mycket nöjd kund.

 



Svarvade en bit till en tamburmajor, det gick väl bra men jag hade svårt att få till en liknande färg (kulör) 

 



Irisena i det andra landet, tidigare så var det dom mot husgavlen.................

 

Av Sören Larsen - 10 juni 2013 16:43



Tråkiga bilder i dag.

Bara på grillen.

 



Försöker att få den klar.

 



Men det är många moment som ska göras.

 



Tror att det bara är gallret som är klar.......................

 

Av Sören Larsen - 9 juni 2013 18:23



Birgitta hittade en blå vindruvsplanta i dag på Willys.

 



Våran första gurka är nu sköradat.


 



Mycket fint i lusthuset.

 



Nu är nätdörren på plats.

 



Den blev ju riktig bra tycker jag.

 



Byter ut ett par brädor på altan golvet.

 



Kunder mc och bil

 



Dagens Hjort bild...........................

 

Av Sören Larsen - 8 juni 2013 22:12



Fina djur.

 


Thomas kom på förmiddagen och frågade om jag skulle med på bilrally.

 



Men jag hade tyvärr inte tid.

Har en massa att göra.

Här tar jag reda på en del ljusslingor. 

 


Hade ett jobb åt Rodeco i dag ett par timmer, jag tillverka 50 st förankrings bultar (expander typ) 

 


Nu är det nog dags att ta in den första gurkan.


Bytte ut upphängningen på två blomm hängare i entrén, 

 


 



Birgitta var och hämtade Anette Anton Emma. 

 



 



Anette Birgitta Fridolf.

 


Fridolf.

 



Anettes hund.

 



Thomas kom tillbaka opch vi körde en stund här på gården med Anton

 


Anton gillar att köra 4hjuling.

 


Här är Fridolf ute och drar kring med Anton.



Dom är låsta nu............................

   

Av Sören Larsen - 8 juni 2013 22:12



Fina djur.

 


Thomas kom på förmiddagen och frågade om jag skulle med på bilrally.

 



Men jag hade tyvärr inte tid.

Har en massa att göra.

Här tar jag reda på en del ljusslingor. 

 


Hade ett jobb åt Rodeco i dag ett par timmer, jag tillverka 50 st förankrings bultar (expander typ) 

 


Nu är det nog dags att ta in den första gurkan.


Bytte ut upphängningen på två blomm hängare i entrén, 

 


 



Birgitta var och hämtade Anette Anton Emma. 

 



 



Anette Birgitta Fridolf.

 


Fridolf.

 



Anettes hund.

 



Thomas kom tillbaka opch vi körde en stund här på gården med Anton

 


Anton gillar att köra 4hjuling.

 


Här är Fridolf ute och drar kring med Anton.



Dom är låsta nu............................

   

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards