Alla inlägg under mars 2013

Av Sören Larsen - 15 mars 2013 15:27



Roger gör ett jobb till RODECO

Här lackar han det syns på dammet i luften


Jag gör en tvärbalk till min snöplog.

 


Den ska monteras så att det blir en mindre belastning på vinchen.

 


Bosse målar han med.

 


Birgitta poserar bakom iskedjan.

 


Jag med....................

   

Av Sören Larsen - 14 mars 2013 19:03



Lite längre i verkstan i dag, jag hade till och med arbetskläder på mig.


Det går framåt.

 


Birgittas knappar blev också klara, hon bestämde sig för den diamant slipade.

 


Här ligger dom på tröjan bara för bildens skull .........................

   

Av Sören Larsen - 13 mars 2013 19:13



Ca 200 m/m snö hade kommit på natten till i dag.


Ny vaxduk.

 


Och komihåg tavla.

 


Lite snö skottning runtom på gården.

 


Här är en som inte bryr sig om vad det är för väder.

 


Eller två...................

   

Av Sören Larsen - 12 mars 2013 21:25



Jag kastade lite fel med Fridolfs fotboll men jag fick ner den, fast det var inte lätt att klätra på stegen med mitt skadade ben men det gick.


Var i verkstan en stund och gjorde nogra provar på knappar åt Birgittas nya tröja, nu ska hon bara bestämma vilken typ som hon vill ha.

1) 3 m/m

2) 4 m/m

3) 4 m/m med fem plana ytor (som diamant)

 


Birgitta var i Vikingsta och ordnade en massa i lägenheten, var även och handlade mat.

hon klarade av det hela på en dag, så nu är hon bra trött, jag tror att jag får lov att gå och lägga henne hehe............ 

   

Av Sören Larsen - 11 mars 2013 20:15



Birgitta kollar vädret.


Fridolf kommer med sin snutte filt, men det var ingen som ville leka just nu.

 


Så då tar han med sig den in och lågger sig en stund............

   

Av Sören Larsen - 10 mars 2013 17:57



Så såg himlen ut i morse.


Lekte med Fridolf en bra stund i dag.

 


 


Fruktpaj (det är smör som ligger uppe på) 

 


Birgitta gräddar raggmunkar.

 


Med backon och lingon till, mmmm det var mycket gott.

 


Det blev lite konstigt väder på eftermiddagen härligt solsken sedan snöstorm 5 gånger efter varan.

Thomas kom en stund och pratade, det var kul...............

   

Av Sören Larsen - 9 mars 2013 21:43



Det är väldigt förvånande varför det ligger en massa tall kottar under telefon stolpen.



 


Här är förklaringen.

 


Det är en Hackspett som jobbar med att rensa och äta tallkotte frö.

 


En Fridolf som blir kliat på nosen..................

   

Av Sören Larsen - 8 mars 2013 18:12



Vi var och hanlade, t.e.x frukt.


Massa mat och tulpaner.

 


Fyllde på lagret med H och T papper.

 


Birgitta jobbar på  med en ny tröja.

Den är inte blå utan lila.

 


Köttfärs limpa mmmmm vad gott.

 


Vad då ? jo jag kammar till ett par hårstrån...........

   

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards