Alla inlägg under september 2019

Av Sören Larsen - 22 september 2019 15:37





Lite rengöring skadar alldrig.

 


 


 


Nåja det går ju bra iallafall.

 


 


 


Tänk att jag alltid glömmer att jag inte ska ta i något särskild, det blir som idag ont i revbenen på höger sidan.

 


 


Virket såldes idag.

 


 


Har hjälp av Marona, hon skruvar bort bågerna på präjevagnen.

 


 


Nu sitter hon vid datan och lägger ut saker till försäljning.

 


Hon har ju två bisittare som kan allt hehe

 


Fika blev det också.

 


Här har vi en bekant kund Jonass mor Barbro.......................................

  







Av Sören Larsen - 21 september 2019 16:40




Hjälp  av Birgitta idag med allt möjligt, hon gjorde kalopps också jätte gott.

 


och bäst som vi satt och pratade så kom där en Räv knallande.

 


Den var helt orädd för oss vi kunde prata som varnligt.

 


Det var några räster som jag slängde ut i veckan.

 


Kunder imorse.

 


 


Roger hämtade min Ponny och ska lämna in den till FORD på måndag morgon för skärm byte.

 



 


 

Ritade lite på en ide.

 


Soluret är till salu.

 


 


Fixade en vindorgel som hade blåst ner med en gren.

  




Av Sören Larsen - 20 september 2019 18:20



Igår blev det ambulans igen in till akuten på universitetssjukhuset linköping.

 


Jag har lunginflammation som nu skal botas med en 7 dagars antibiotika kur.

 


 


Så är det bara att gilla gäget är det väl det heter hehe.

 


På hemväg skönt, men bra att få reda på vad felet var..........................

  



Av Sören Larsen - 18 september 2019 17:20



Damsuger nederplan imorse.

       


 


Sydde ett par bytes dukar till fönster putsen till bilen.

 


Så var det dags att skära upp kaslern.

 



Både till mat och pålägg.


Städa ur tvåans låda, den såg förskräklig ut.

 


  


Nu är det torväder så jag sätter upp sylten. 

       


 


 


 


Det får duga.


Ingen kontorstid just nu skulle bara fråga om något.


Roger jobbar på som bara den.

 


En murare är där med och fyller i tegelstenar dår det är skadat stort jobb det med.

 


Gillar den här lilla vattenrenilen.

 


 

 


Det är ett stort jobb som Roger gör med, och det fortsätter, ett hundra tal meter på andra sidan huset, jag tycker att han skulle försöka att hitta en hjälpare, han förstör ju bara ryggen mera jaja vi

får se hur det blir med det...............................

  

Av Sören Larsen - 17 september 2019 19:39




Det blev en trevlig pratstund med en kund.

 



 


Förutom det som han köpte så har jag nog skaffat en man som kan tänka sig att fortsätta att tillverka svepaskar/knäppasken.  


Den här som jag fick av Linda för några år sedan kommer jag inte ihåg vad den heter men Linda kanske läser detta, jaja någon vet sekert så att jag fär reda på det.

 



Första ggr som den blommar den är fin. 


Fixar till skylten, men va f.. det regnar ju hela tiden.

  


 



 



 


Vid ICA i Åtvid.


 



 




Appoteket och RODECO där jag tiggde till mig några papprör.   



 


Ska ha dom till något inför flyttningen, får väl se vad det kan bli av det.


 


Det ösregnade när jag övertalade hemtjänst tjejen att stänga dörren till växthuset.........................


 





Av Sören Larsen - 16 september 2019 20:24




Så ser det ut i Åtvidaberg idag.

 


Lina gömmer sig bakom lampan, hon är duktig och det är huvudsaken.............................


 

Av Sören Larsen - 15 september 2019 18:51




Börjar snygga till mina St:paula

 


 


 


 



 


 


Odentlig med blåsväder.

 



 


Ny blomma i en av mina orkideér.

 


Åkte en tur med Thomas, men det var förskräkligt va grinig gubben ser ut hehe.

 


 


Slut för idag........................................

  



Av Sören Larsen - 14 september 2019 14:57




Plommonen är fina nu.

 


Lite lagom med vind.


 

Ser fint ut.

 



Gillar saker som rör på sig.
 
 

Skogstur i närheten.

 


 


Kul var det också hehe....................


 




Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards