Alla inlägg under maj 2019

Av Sören Larsen - 1 maj 2019 23:24





Ser ut att kan bli en fin dag.

 


 



Pingst & Påskliljor lite överallt.

 


Det är en underbar fin årstid nu.

 


Lite mörkt i kanten vid middagstid.

 


Jag måste ju bura in allt som jag planterar tyvärr.

 


Eller stänga dörren.

 


Det börjar att bli en hel djur här på gården, fast det är inte mina, kommer vist små hästar snart också..........................

  






Av Sören Larsen - 1 maj 2019 00:58




Besök av min goda vän Olle 82.

 


Han åker med sin värsting Mercedes i dag Mustangen är hemma.

 


Planterar en del blommor.

 


 


Så var det garderoberna som fick sig en omgång.

 



 

 


Har en grävling som gillar mask, detta här står att läsa om grävlingen på Google>>   Grävlingen är en allätare som tar sin föda både bland djur och växter. Från djurriket äter den mest daggmaskar, insektslarver, större skalbaggar, sniglar, sorkar, möss och näbbmöss, men om den får tillfälle så äter den också gärna fågelägg och -ungar. Från växtriket äter den bl.a ollon, bär, frukter och säd.

 


Äntligen så blev det första fönstret klar i köket, blommorna fick ny bord också.

 


Rena gardiner.

 


Vist är det tjusigt när plommonen blommar.

 


Köttkorv å potatis det duger gott åt en viking hehe..............................................
..

  






Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards