Alla inlägg den 13 april 2019

Av Sören Larsen - 13 april 2019 23:42





Damsuger ur bilen.

 


Ser ut att bli en fin dag.

 


Bränn tunnan i full gång.

 


Skal laga en av mina vindsnurrar.

 


 


 


Byter gastuy på tändaren, det är 10 år sedan sist.

 


Svort uppdrag men men det skal gå.


Det låter inte så bra, måste skaffa en ny.


 


Gott gott som ni ser så har jag en viss förkärlek till stekta potatisar hehe..........................

  



Av Sören Larsen - 13 april 2019 04:15





Börjar dagen mot Norrköping, skal besöka nya torget.

 


Sedan blev det kyrkogården i Skärblacka.

 


Vid Far & Mors gravplatser.

 


 


Nyhet dom har gjort en egen variant av minneslund, mycket bra.

 


Vidare förbi pappersbruket, på 60 talet när jag jobbade där hette det Fiskeby.

 


Så blev det Finspång.

Yvonne har tydligen bytt telefonnummer hehe.

 


Här på Metalverket jobbade jag mellan 56 - 60 numera Gränges.

 


 


 


El går det vist åt.

 


Aluminium lager.

 


Stal heter idag Siemens.

 


Här på läroverket gick jag fem veckor och lärde mig Svenska.

 


Vände hemåt strax efter Lotorp.

 


Detta var ganska häftig, många lösa bryggor med en fem hästars motor (Ormlången)

 


Här är det huset som jag bodde i med Far & Mor på 60 talet i Torstorp.

 


 


Köpte dricka utanför Skärblacka på hemvägen.

 


Det har varit en mysig dag med min Ponny....................

  



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards