Alla inlägg under juli 2017

Av Sören Larsen - 14 juli 2017 23:04





Det har varit en underbar dag, här är vi på Valö.

 


Tror att det är den bästa räkmackan här i Östergötaland.

 


Lite om Valö, den har varit öppen 61 år tillbaka.

 


Stannade naturligvis till vid nostalgia BP.

 


Fem brädor gick av när jag satte mig.

 


Det löser sig naturlig.

 


Som ny hehe.

 


Lene virkar bläckfiskar, dom är till (förtidgfödda barn) på några sjukhus.

  



 


 


Knud-Erik har börjat att rensar gången........................................

  




Av Sören Larsen - 13 juli 2017 22:55





Det är ganska fint vid torget i Åtvidaberg.

 


Förberedd för nästa kokning.

 


Ett par bokstävar till.

 


Vid fyratiden kom Knud-Erik & Lene från Danmark.

 


Det blev ett parti krolf före middagen och två efter.


 


Framåt kvällen så blev det 500..........................................



  



Av Sören Larsen - 13 juli 2017 01:47





Har stält ut maskinerna från carporten för att fixa till där.

 


Hissar upp klipparen.

 



 


 


För att komma åt att ta dern knivarna så att jag kan slipa dom.

 


Har tvättad en del nya saker som kommit in, ett svep över alla sakerna på loppisen.

 


 


 


 


 


Den funkar , ca 40 år gammal radio tv bandspelare, den går i loppisen
 


Tar ner rabarben en hel del.

 


 


Ett kok råsaft har jag gjort i kväll det blev 3 liter.

 


Taxter en stund, hinner ju bara med fyra bokstäver innan färgen härdar.

 


Detta ska föreställa mitt ärtland hmmmm det går nog åt en stund att rensa.

 


Rennoverade en vindorgel..................................

  




Av Sören Larsen - 11 juli 2017 23:20





Var i Norrköping och tittade på bilar i dag.

 


Aha spårvagnar i "Peking"

 


Fortsätter med min skylt.

 


Vilken tid det tar.

 


Min verkastd o Ateljé o.s.v

 



   Här bor jag.

 



Och så ser jag ut i dag med.hehe

  



Av Sören Larsen - 11 juli 2017 00:42





Ska tillverka en ny skylt.

 


Det är tidsödande som f.. men va då, jag har ju semäster.

 


Lässnat på att tvätta bajs efter svalerna.

 


Dom har minst fyra ungar nu också............................

  

Av Sören Larsen - 9 juli 2017 23:25




Det är i senaste laget att plantera blommor, men jag har ju inte hunnit med fören nu.

 


Lite skydd mot hjortarna.

    


 


Det gick smidigt att klippa gräsmattan nu.


 

Nu en tur ut i skog och mark.

 


 


Vi vände vid Valöberömda för sina räkmackor, men vi hoppade över det i dag..................................

  







Av Sören Larsen - 9 juli 2017 00:21




Besök i trädgården idag.


 


Stor padda.

 


Kopplar släpet.

 


Fel på ena sidans broms, men det var snart fixat.

 


Sedan bar det iväg till JULA i Linköping.

 


 


 


 


Hmmmm snygg maskin.


 


Det börjar att bli fult i min carport, jaja får väl bygga ut hehe, nä det ordnar sig nog..................................

  







Av Sören Larsen - 7 juli 2017 22:14




1980 talet

Min far och Syster vid bryggan i Nedra Virken

 

Far & jag

 

En bild till från Inga & Gunnars stuga

Gunnar

En sommar bild från Danmark

Den lilla parven är Brian

   

Det fins några som vet vem gammal mormor Olga är.

En midsommar uppe i Stöde, jag & Jenny 80 talet

   

70 talet

Benny & jag Ekdalsgatan i Södertälje

År 2017

     Den enda bilden i dag, .............................................

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards