Alla inlägg den 6 augusti 2016

Av Sören Larsen - 6 augusti 2016 21:19





Detta är något som har blivit likasom en tradition för mig (sedan Inga o jag körde till Danmark med Far) det är soppa ködbolle o melbolle samt oxeköds buljong, mmmmmmm gott jag åt fyra talrikar.

 


Lena kom vid halvtio tiden vi målade flaggerna svarta, sedan åkte vi till marknaden i Hogager.


 


  


 


En man som spelar min älklings instrument panflöjd.

 



 

På vägen tillbaka till Skovhuset var jag in förbi Martin och pratade en liten stund, så började Lena o jag måla siffrona.

 


En bil kom och stannade det visade sig att det var en granne till Skovhuset på den tiden som jag var tonåring för över 60 år sedan, vi mindes snöbolskriget som vi hade då, det var kul att minnas sådana saker.


 


10 + 1 = 11 det måste ju vara godkänt.

   


Här är jag ute vid morster Stines hus det är sonen Frede som bor där numera.


Så blir det middag vid Sören & Linda. 

  


 


Här fins det i allafall inga hjortar, det är en underbar fin trädgård.

 


 


 


 


Linda plockar bort dårliga plommon.............................

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards