Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Sören Larsen - 11 juli 2016 20:41


Nu är den 11/7 också klar......

 

Ja mina vänner det är lika illa i dag, jag har försökt nu en och en halv timma med att få in några bilder omölligt .tycks det.

Bilderna fins ju nu i min dator så jag måste få ta det när jag kommer hem, jag kommer att skriva lite varje dag så kan jag bara gå tillbaka och komplitera med bilder. Så typ på måndag får ni mycket att gå igenom. Det är som sagt dag ett i Ulm och så vitt jag förstår så har det gåt bra. För er som vet vad jag sysslar med så kan jag ypplysa om att vi har lagt färdig golvet i bollhavet lagt ut alla praktikabler plankar på dom och även trä golvet där. Ha det kram från Vikingen.....................




Utsikt från mitt fönster d,v,s rakt neråt, Tysken är mycket rädda om sina bilar.

 


Det är den här hotellen som jag bor på.

 


Igång med jobbet.

 


 


 


På kvällen var vi tre som gick en prommenad, här vid centralstationen..

 


En mysig gatomusikant, han låter som en hel orkester.

 



Det här är världens högsta kyrktorn 163,53 meter hög.

 


Bygget började år 1377 - 1543 det tog alltså 166 år.

 


Bygget fortsatte 1843 - 1890 = 47 år

  


Det tog alltså 213 å¨att bygga den.

 


 


 


 


 


 


Den är alltså gigantisk............................

   



Av Sören Larsen - 11 juli 2016 01:21




Tyvärr så klarar nätverket inte vidare bra att lägga upp bilder här i Ulm, men jag kommer med dom så snart som jag kan.

Jag åkte i alla fall från Åtvidaberg 15.20 till Linköping flygplats därifrån till Amsterdam sedan Stuttgard och bil till Ulm där jag sitter på ett hotellrum.

Måste sova nu klockan är 01.50  vi ska ju jobba i morgon. GODNATT


ps: det tar 10-15 minuter att få in varje bild och jag har ett tjugotal, alltså ca fem timmar det glömmer vi så länge, några bilder kommer utan text..................



          



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards