Alla inlägg under juni 2016

Av Sören Larsen - 14 juni 2016 20:02



Vy över hustagen.

 



Förbereder att gjuta gummi. 

 


Det var nytt för mig.

 


Vi blander i en cementblandare.

 


 


 

  

 


Björken också. 

 


 



 


 


 


Så blev det.

 


Jag är till affären.

 


Det blev lite bröd och sådant.

 



På hemvägen blev det ösregn, fy bublan.................... 

  




Av Sören Larsen - 13 juni 2016 22:04



Jag ligger på golvet inne i björken för att städa den har spegel i taket.

 


Nu är det Sverige som möter Irland det blev 1 - 1 inte så pjokigt.............................


  

Av Sören Larsen - 12 juni 2016 19:50


Ledig dag hade tängt att åka in till London och titta på några sevärdigheter men det regnade, så det blev till att vara några timmar på hotel kvarten.

 


Där högst uppe bor jag.


 


Sedan efter att Göran hade åkt hem så gick Kenet och jag en långprommenad till lite finare kvater dår tog Kenet och jag varsin öl jag alkoholfri förståss,

Här träffade vi på en pratglad man.

 


Här är pubben.

 


Det började ju att regna igen.

 


Så vi tog en sådan där rolig taxi tillbaka.

 


Det var kul jag har alltid velat se en av de typiska Engelska taxin......................

  

Av Sören Larsen - 11 juni 2016 23:02

Har helt glömt att skriva var jag befinner mig befinner mig.

IBIS Hotell Styles Reading Oxford Rd


   Nya upptäkter på min morgonprommenad.

 


 


Rödplanken är mycket vridna (40 tal oavändbara)

 

  

Nåja vi har satt upp en hel del i alla fall.



 

Nu är det fotboll Englant Ryssland

 


Det gick åt några öl.

 


 


Jag drack två alkoholfria öl.

 


Det var 1-0 till England enda in på förlängringen då lyckades Ryssarna att kvitera.

 


Efter det blev det fyrverkari.

 



Bilden är tagit från mitt hotellrum...................................... 

   

Av Sören Larsen - 10 juni 2016 20:07



Ny vy på morgonprommenaden.

 


Äntligen är vi klara med golvet, snyggt blev det.

 


Det var kul att få montera ett "lingon" eftersom jag har varit med att tillverka den.

  


 


Magnus o Kennet sätter upp den hängande granen.

 


 


På kvällen blev det en nyrennoverat pub (två hus brevid vårat hotell) men det är/var sådan j.... liv så jag gick hem efter en halvtimma 

  

Av Sören Larsen - 9 juni 2016 21:49



Morgonprommenaden igen.

 


Våran hyrbil det är se stor Korian tror jag.

 


Jag har satt lite mera rödplank.

 


Nu har vi börjat att lägga sista lagret golv.

 


 


Jag limar och två man lägger skivorna, kommer int ihåg vad det var skivorna kallades, men snyggt blir det.................. 

  

Av Sören Larsen - 8 juni 2016 21:32



Morgon prommenaden.

 


Har satt upp skivor mot praktrkablarna det blir bollhavet.

 


Golvet i den stora delen förbereds.

 


Jag fortsätter med rödplanken.

 


 


  

 


Avsluter dagen på en av kvaters pubbarna..........................

  


Av Sören Larsen - 7 juni 2016 21:27



Det fins nya och fina hus också, den gatan med hus som jag visade i går var från slutet av 1800 lalet.  


Det rullar på.

 


 


 



 


 


 


 


 


 


Avslutar dagen i öltältdet.............................

  



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards