Alla inlägg under augusti 2015

Av Sören Larsen - 9 augusti 2015 20:10




Lördag morgon i Skovhuset, från V -Lene, Knud-Erik, Jag, Nikoline, Eivin son Per. 

 


Bild över lägret.

 


Videoklipp


 



Nu har vi fyra sycken åkt till Dyrskuet i Aulum.

 


Maskiner och gamla traktorer.

 


 


 


 


Lene ska pröva en tur.

 


Men som tur var så hade ägaren nycklen i fickan.

 


 


 


 


 


 


Den här har hamnat fel den skulle vara i mappen (mina ideér)

 



Detta kallar jag för en tjur.

 


Med familj.

 


En familj till, putte små.

 


Tillbaka i Skovhuset, kuver från Anne-Mete.

 


En hel del mera folk hade kommit.

 


Krolf tre lag samtidig.

 


Folk överallt.

 


Krolf, nytt gäng.

 


Halv stora.

 


Grill middag.

 


 


 


Ivan åker hem igen med sin roliga bil.

 


Videoklipp.


 

 



Lone med kepsen nerdragen. 

 


Nu är det logen.

 


Allsång

 


 


Gunnar spelar dragspel.

 


 


Här har vi Gunnar.

 

Vet inte när det slutade, jag lade mig kl 01:00.

Fredag kvällen slutade vist vid 04:00 ca

  





Av Sören Larsen - 7 augusti 2015 23:07




På väg mot Feldborg.

 


Rondell i Ikast.

 


Besöker Kalle o Elva.

 


Skördetid.

 


Det säger kanske inte mina Svenska läsare så mycket, men här i Simelkär blev jag konfamerat.

 


Det är otroligt många som odlar potatis i år i Danmark.

 


Här växte jag upp till jag blev 15 och flyttade med föräldrarna till Sverige.  (det såg inte riktigt ut som nu)

 


Här i Grove gick jag i skola och söndagsskola.

 


Jag har nog som tradition att besöka denna plats varje år.

 



 


Det finns en del minnen kvar sedan Hitlers tid i Danmark.

 


Nu är jag i alla fall i Skovhuset.

 


Här får bilderna tala för sig själva.

 


 


 



 


 


 


 


 


 


Sitter i lag med den äldre stammen en stund, det är underbart att vara här.

Just nu är jag hos Sören o Linda och skriver detta...............................

  





Av Sören Larsen - 6 augusti 2015 23:04




Det ska bli en bänk.


 


Den tog 7 timmar för mig att göra den.

 


 


Så ser den ut fast den ska vara om ett träd på baksidan.

Den ska vara till en granne.

 


Cody.

 


Han är mysig med sitt långa hår på tassarna o öronen.

 


Nu har Ivan målat klart trappan.

 


Den fungerar även på kvällstid hehe.

 


Hanne har klipt pilen i dag jag skulle vilja ha en sådan, det blir en rolig stamm.

 


Fram åt kvällen var vi till grannarna och blev bjudna på härlig glass........................

  





Av Sören Larsen - 5 augusti 2015 22:48





Färdig med trappan.  

 


Ivan har lite måla i morgon.

 


Vi var och grattade Tanja som fylde i går och älsta jäntan fyller i morgon.

Här är Tina o Tanja

 


Tanja med hennes två stora hundar.

 


 


Men det är trots allt den här som bestämmer.

Det är gooooa hundar alla tre.


Tanja är en riktig duktig konstnär, här kommer lite av hennes alster.

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


På hemvägen hittade jag ett hus som var till salu otrolig fin.......................

  




Av Sören Larsen - 4 augusti 2015 23:59




Igång och jobbar lite igen.

 


 


 


 


Det ska nog bli en trappa tänkte jag.

 


Nu år det middag som är på gång.

Med ett par goda vänner till Ivan o Hanne, synd att det var regn på gång så vi fick inte åka amrikanare (han har två)

 


Väntar på maten.

 


Underhållning uppifrån.         Videoklipp.


 

Ett härligt ställe.

 


Gottom dricka.

 


  


Gamla saker överallt.

 


 


En videoklipp till.


Som sagt gamla daker.

 


En sådan mins jag att Mor hade när jag var liten (jag har faktist varit liten)

 


Svostrup krog, jag har varit där en gång tidigare, dom har mycket god mat........................

  


Av Sören Larsen - 3 augusti 2015 23:51




Snygg plantering och en bra kära.  


En öl med en granne (läsk för mig)

 


Har skruvat ihop en låda, och målar med en cuprinol lasyr.

 



Det var hitt lådan skulle.


Det var här jag fick iden hur jag skulle flytta hammocken ensam.

 


   På väg till en bekant till Ivan o Hanne.

 


Det var en mycket trevlig dam, hon ville ha lite tips om något snickerier som hon jobbade med

 


Här fick jag en ide från hene.

 


På en pryl som jag kan tillverka.

 


Skördetiden har tagit sin början i Danmark..............................

 






Av Sören Larsen - 3 augusti 2015 00:05


 


Videoklipp från Ivan o Hannes hem.


- - - - - = - - - - - -


Fint dom har det.

 


 


 


Lite jobb blev det.

 


Klart.

 


Cody är också med.

 


Nu är vi i Brande hos Knud-Erik o Lene.

Hanne, Knud-Erik, Martin.

 


Lene, Nikoline.  

 


Anne.Mete i mitten.

 



Vi gick en tur i Brande.

 


Ett par murar som är målade.

 


Det är en fin torg.

 


3D målningarna börjar att bli slitna, men nu kommer det några stycken.

 


 


 


 


 


 

 


Varnliga målningar också.

 


Hus gavel.

 


 


Ett gammalt fint hus.

 


Martin har börjat att grilla.

 


Det var jätte got.

 


Invigar nya KROLF banan (Martin var oslagbar 23 slag)...............................

  




Av Sören Larsen - 1 augusti 2015 23:49




Jag var ute och körde ett tag i dag, här i Feldborg är det fäst i dag det firas att skolan bevaras den övergår visserligen som friskola, men på viset så kanske Feldborg överlever.

 


Här två innevånare i Feldborg som är bekanta Sören o Linda.

 


Var förbi Skovhuset, här är det lugnt nu en vecka före kusinträffen.

 


Vidare for jag till Hogager där det är en stor marknad.

 


 


Fynd jag köpte 35 par strumpor för 100 kronor.

 


En hel del djur Hästar, Får, Höns, Änder, Katter, Hundar, Ponny. Råttor, Duvor

 


Många olika sortes fåglar.

 


Hittade lite trä saker maskin tillverkade.

 


 


Här är det hantverk.

 


Snygga saker, kanske lite för skrymmande för min Atelje....................................

 

Jag kan rekomendera att gå in på denna sida för att se mera av marknaden.

https://www.google.se/search?q=hogager+marked&biw=1366&bih=622&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI-KPqg_eIxwIVAggsCh3BFQJZ

 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards