Alla inlägg under augusti 2015

Av Sören Larsen - 17 augusti 2015 00:28





 En specialare. 

 


 


 


Det var där skulle den vara.

 


Planar ut, lägger ner en platta.

 


Såja nu står det äntligen i våg.

 


Så var det dags att ta hand om skitjobbet efter svalarna.

 


Det går ju men det är inget trevligt.

 


Nu är det i alla fall klart.

 


Den här lådan framme det kan bara betyda en sak.

 


GRILL dags.


Förstår mig inte på dom sista gurkarna som jag satte, det blir bara 100 tals med blommor och inget mera?????...............................

  



Av Sören Larsen - 16 augusti 2015 01:39






I dag blev det städning nere i matsalen.

 


Det är ju ett par veckor sedan.

 


Så det behövdes.

 


 


 


Lim o färg tar jag bort med aceton.

 


 


Tillverkade en hollare till toa rullen (special)

 



Så blev det en avkopplande tur på 4hjulingen  med Thomas...........................

  



Av Sören Larsen - 15 augusti 2015 01:20


Du som har sotify kan spela låten som jag dagligen lägger in.



Satte upp en skydds tak under fågelboet.

 


Som syns så behövs det, ska tvätta allt i morgon, jag kan ju inte släppa in kunder som det ser ut nu.  



Städar nere på fabriken. 

 


Det blev ganska okej.

 


Tranor, jag är på väg för att gratta Birgitta på sin födelsedag.  


Birgitta

 


Anna & Göran

 


Anette & Emma

 


Födelsedags barnet.

 


Det har blivit en del sol i dag också..................  



Av Sören Larsen - 13 augusti 2015 23:24




Nu är det pussel dags.

 


Ja kanske.

 


Jo den blev riktig.

 


Jätte skön (Tanja) Kram

 


Den gamla ställs åt sidan tills jag vet om den behövs.

 


Dag två gräsmatta.

 


Det blev badbyxor ett tag.

 


En varm och skön dag.

 


Jag är ju en soldyrkare.

 


Nu trimmas KROLF hålen.

 


Lite från lusthuset.

 


Det blev mycket ärtor men det är ju så gott.

 


Avslutar med storkrosen .......................

  





Av Sören Larsen - 12 augusti 2015 23:53





Har hängt undan insektsnätet för i sommar.

 


Trädgårds arbete väntar.

 


Först ner till stan och bunkra benzin.

 


 


 


hörde lite oväsen nere vid vägen här är en videoklipp på ved som lät.


 




Äter en del körsbär och ärtor en lustig blandning men det är helt ok.

 


Tvättar efter Danmarks resan.

 


Så är det bara till att lägga undan den här tröjan ett år igen, tror att det är ca 25-30 år sedan jag gjorde dom tröjorna, vi är inte många som har dom kvar......................

  


Av Sören Larsen - 12 augusti 2015 01:05





Dags att börja jobba igen snart.

    


 


Det skickades iväg i dag, och grabbarna har åkt för att montera och det tar ca 14 dagar. tror jag att det var.

  


Härligt med hemodlat.


Det blir nog ett par liter vindruvor.

I övrigt så har jag vilat upp mig..............................................

  





Av Sören Larsen - 11 augusti 2015 02:25




Vid 10 tiden åker jag mot Sverige.

 


Äntligen på hemväg.

 


Jyllands sädesfält.

 


Grenå, gick runt lite rftrsom jag var i god tid.

 


Lämnar strax Danmark.

 


 


Nuså är det dags.     < Videoklipp >


Nu är vi i hamn i Varberg.  < Videoklipp >


  
 

 


Lugn trafick.

 


Lite för lugnt ibland,    men vad då jag har ju två läge på gaspedalen.

  


Äntligen hemma.

 


Klockan är 23:00..........................................

 






Av Sören Larsen - 9 augusti 2015 23:44

>>>Hej mina läsare, jag ber om ursäkt för att det inte kom någon blogg i går, men nu fins den under dagens inlägg så det är bara till att bläddra ner och titta på den också<<<


Söndag morgon i Skovhuset.

 


 


 


Inga kommentarer, jag vet vem det var men jag säger inget, hoppas att du mår bra Martin, hehe

 


Nu är jag hos (hannes far) Vagn o Lilly i grusgropen

 


Två familjer möts, lek och prat härlig stämning. 

 


Videoklipp.


 




 



 


Grill fäst

 

 


 


 


 


 


Så åkte Ivan och jag till Tanja o Kim.

 


Lill målaren också.

 


Färgen borttvättad.

 


Tanja målar hon med. Kram Tanja.

 


Jag tycker att hon är otrolig duktig...........................

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards