Alla inlägg under mars 2015

Av Sören Larsen - 14 mars 2015 23:52


Fridolf och jag lekte ett tag i dag med hans boll/däck.

 


Han tycker att det är så b...... roligt.

 


Han vet inte när han blir trött.

 


Uppställning.

  


Hittade ett fel på min 4hjulning........................

  




Av Sören Larsen - 13 mars 2015 23:28



Var in till Linköping och hämtade hem den stora 4hjulingen från service.


 


En av våra orkideer, den är fin tycker jag..................

  




Av Sören Larsen - 12 mars 2015 23:32



En special ram med två bakstycken.

 


Mellan bakstycken ska det vara en ljusramp på något vis.

 


Damsög bort några tusen flugor några gånger i dag med...................................

  

Av Sören Larsen - 11 mars 2015 22:23

Hej mina vänner jag får ingen ordning på Spotify i dag så det blir ingen musik nu. 



Nya stödhjulet på plats.

 


Uppe i förrådet ovanför verkstan flera 1000en tals med flugor varje gång som jag kommer upp dit, och då blir det en tur med damsugaren jag har en industri damsugare som står där uppe.


 


Det blev till att köra soppor med den lilla 4hjulingen i dag, inga problem den går som bara f.. en kul maskin. 

 


Kompleterar ett par ramar till Marona.

 

 


Fick färdig ett gäng tulpaner så att det räcker ett tag.............................

 



Av Sören Larsen - 10 mars 2015 22:49





På väg in till Linköping 4hjulingen ska på service 300 mil och lite översyn, jag ska låta montera hand o tumvärmare fast vintern är nog snart slut.

 


Köper hem virke till tre olika jobb varav två är nere på fabriken, den tredje är våran altan.

 


Det blev en del annat också, klarlack, zinksprej, lim, ny stödhjul, sidor makeringsljus, reserv batteri till skruvdragaren/borrmaskinen.


Vårat vårtecken............................


  



Av Sören Larsen - 9 mars 2015 23:52




Har tillverkat en konsoll fram på släpkäran.

 


Till en nymålat reservhjul, det blev bra.

 


Jobbade en liten stund med tulpaner................................

  

Av Sören Larsen - 9 mars 2015 00:13





Första hjulet klar och på plats.

 


Om man inte har en travers får man fixa det själv.

 


Jag ville inte krypa under för att dra skruvarna i flaket så jag hissade upp den.

 


Så ja andra hjulet på plats.

 


Nu ska jag bara måla fälgen på reserv hjulet och sätta på lämmarna fram och bak.

 


En tur i skogen.

 


Upptäks tur blev det.

 


En äldre BEDFORD (gammal)

 


Det var en underbar dag att åka 4hjuling, det var i varmasta laget att ha skoteroverål men med en del blixtlås öppna så gick det jätte bra.

 


Nöjda kunder snm lämnar Ateljén................................

  



Av Sören Larsen - 8 mars 2015 00:21





Såger fräser ut för bindöglorna.

 

 

Kantmålar alla ställen som jag har sågat.

 


En bra början.

 


Ska sätta på andra däck jag har några bra däck som jag pillar ut dubben, dom blir nog bra.

 


Gör rent fälgen och maskerar.

 


Målar med vit fälgfärg

 


Bulten får sig en omgång också.

 


Tvillingerna Leffe o Kent kom med en hel del ek åt mig i dag det kommer säkert till användning............................

  


Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards