Alla inlägg under november 2014

Av Sören Larsen - 7 november 2014 20:54




Har börjat att svarva tassar till ett par brudkistor, som syns så gör jag två åt gången.

 


Då var dom klara, sen var jag inne hos Roger och klippte till lite plåtbitar som ska vara till beslag på kistorna.

 


Titta på videoklippet så ser du/ni hur jag gör tassarna.........................................


 

Av Sören Larsen - 6 november 2014 19:09





Här kommer fortsättningen.

 



 


 


Det blev ett fel det skulle bli en lampa sedan kom jag på när jag hade svarvat invändig, jag kan ju inte dra en kabel genom hjärtat, så det blev en ljusstake i stället.


 


Första snön.

 



 


 


Vinterdäcken är nertagna från förådet och där ligger dom, men vad då  det ska ju bli varmt igen.

 


Ny stänkskydd på 4hjulingen igen, vilken gång i ordningen det vet jag inte, många gånger är det allt.....................

  

Av Sören Larsen - 5 november 2014 19:15

  





Jaja det börjar ju att likna något i alla  fall.

 

 



Klarlackat och färdig. 

 


Nästa objekt.

 



 


Ska ju bli intressant att se vad det kan bli..............................


  



Av Sören Larsen - 4 november 2014 19:38




Ny skrin på G.

 


Hade bilen på service hos Mekonomen, så jag var till Roger medans jag väntade.

 


Nu har skrinet fåt knoppar.

 


Nu fattas bara signering.....................................

  



Av Sören Larsen - 3 november 2014 20:08




Limmar ihop några bitar.

 


Den här biten ska bli knoppar till skrinen som kommer snart.


 


Var till skogen och hämtade grangrenar som Birgitta har beställt, dom ska hon visst ha till att lägga på rabatterna.

 


Här är skrinet som var med i går.

 


Det går framåt.

 


 


Nu ska det på knoppar på lådorna.............................

  



Av Sören Larsen - 2 november 2014 23:07




Bränner ytan på träet.


Här på en stövelknekt också, sedan klarlack.

 

  

Har börjat med en ny smyckesskrin.

 


Det blev en tur till skogen på eftermiddagen, skit kul, tyvärr så glömde jag att fälla ner visiren på hjälmen, jag ska bättre mig till nästa gång ..........................


 



Av Sören Larsen - 1 november 2014 20:35




Städade nere på fabriken i förmiddags.

 


Putsar fönster.


 

 

Dammsuger skurar golv gör rent toaletterna.

 


När jag var färdig med det så skulle jag såga en träbit i min bandsåg, nu är det så att jag skulle ha bytt sågblad tidigare, ett gammal blad går tungt genom träet, jaja det slutade med att jag sågade mig i H långfinger.

 


Iväg till Linköping (Akuten)

 


Det blev till att sy ihop den.

 


Men som synes så är jag lika glad för det hehe...................................

  




Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards