Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Sören Larsen - 10 augusti 2014 19:15

O:B:S Det fins tre dagar inlagda i dag (fredag - lördag - söndag. Kram till alla mina läsare.....



Det är klart att det skulle spelas krolf enda in i det sista ett par omgångar.

 


Det är ett roligt spel.

 


Hemma i Skorup igen. Den här bilden tog jag bara för att jag skal göra en likadan ställning till oss själva, har hängmattan till den.


Jag låg i hängmattan medans Ivan klippte gräsmattan.................................  


  



Av Sören Larsen - 10 augusti 2014 18:27




Vi var några stycken som åkte på (dyrskuer) lördag förmiddag.

 


 


 


Där fans både vanliga o ovanliga djur.

 


Det började att regna i Aulum så vi gav upp.

  


Det blev frukost inne i logen.

 

(den Danska frukost är mellan 12.00 o 13.00)


  


Eftersom der regnade så var vi många som beställde mat från en hotell eller var det nu var ?

 


Det gick ju inte att grilla ute.

 


Men KROLF skulle det spelas oavsett vädret.

 


Det upphörde att regna fram åt kvällen, kastade fresby och sparkade fotboll med dom små.

 


Tyvärr så kunde Gunnar inte spela dragspel längre, så vi fick nöja oss med att sjunga själva utan dragspel.

 


 



 



 


 


 


 


 


Jag gungare dom lite större en stund.

 


Syskonen Andersen (Jensen)

 


Kvällen var mycket bra, slutade vid 02 tiden..................................

  




Av Sören Larsen - 10 augusti 2014 16:52




Tillverkar två st trekantiga trebenta pallar.

 


Som ska stå i hörnen på plattformen

 


 


På väg mot skovhuset.


Detta är nysangård i dag, det är här som jag är uppväxt, det byggs om och till så att jag knappt känner inen mig, nå ja titta på videon.
 


Tycker om att se dagens maskiner igång.
 
 

 


Framme vid skovhuset det har redan kommit en del folk/släktingar.

 


Kvällsmat vid grillarna.

 


 


 


Flera och flera har kommit.

 


Det är ingen ide att jag försöker att namnge alla, med risk att något/någon namn kan bli fel.


 


Nu är det kväll inne på logen.

 


 


 


 


 


 



 


 


 


 


 


 


 


Det var en underbar stämmning, dom sista lade sig vid 04 tidden................................

  





Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards