Alla inlägg under mars 2014

Av Sören Larsen - 15 mars 2014 21:41



Det ska förhoppningsviss bli en skål.

 


Krattar ut grus från gräsmattan.

 


Birgittas odling fungerar bra.

 


Det går framåt med sakerna som jag gjorde formarna till.

 


 


Ska bli roligt att se badet färdigt............................

 



Av Sören Larsen - 14 mars 2014 19:11



Fortsätter med rensning av sly.

 


Det blev med lilla 4hjulingen.

 


Städade lite inne på fabriken i dag.

 


Visserligen har Olle stora fötter men här går nog gränsen.

 


Satte på ett par brädor på sidorna för att kan frakta mera.

 


Sedan blev det till att kratta kottar och barr under/runt tallen, det blev ju snyggt.

 


Här är resultatet av min sly rensning.

Trevlig helg..............................................
...............

 



Av Sören Larsen - 13 mars 2014 18:35


Birgitta köpte en kruka med minipåskliljor, dom är jätte fina tycker jag.

 


Har börjat att klippa bort slyn, så att gården inte växer igen.

 


Grabbarna som jag jobbar med ibland det är bara Leffe som saknas han siter brevid mig så han kom inte medpå bilden, det är klart att det inte är den bästa bilden (ryggen på Pier o Uffe)

 


Leffe o Göran tar bort frigoliten som jag fräste in mönster i, så nu är mönstret i glasfibern.

 


Nya killen vaxar frigoliten innan den kan sprutas med glasfiber.........................................
.........

  


Av Sören Larsen - 12 mars 2014 18:32

  


Fräser den stora portalen.


Det är som värsta snöstormen.

 


Men vad då det blir ju bra slutresultat och det är ju det som räknas.

 


Det kommer fint i rabatten, det har varit en underbar fin dag...........................


 




Av Sören Larsen - 12 mars 2014 18:32

  


Fräser den stora portalen.


Det är som värsta snöstormen.

 


Men vad då det blir ju bra slutresultat och det är ju det som räknas.

 


Det kommer fint i rabatten, det har varit en underbar fin dag...........................


 




Av Sören Larsen - 11 mars 2014 18:34



Har gjort ett prov på fräsning i den stora potalen.

 


Tillverkade ett enkelt arbetsbord.

 



Nu har jag monterat ihop figuren (vattenfall) med skum.............................. 

 



Av Sören Larsen - 10 mars 2014 19:00



Hjortarna är inte särskilt rädda för Fridolf, han jagar dom bara när dom är inne på tomten.


Jag har börjat med en ny figur till Åmåls badet.

   


Alla bitarna gjorde jag i dag, så dom ska sättas ihop med skum i morgon.

 


Trummorna är nu ihopsatta med skum klat för vax och glasfiber.............................

 


Av Sören Larsen - 9 mars 2014 19:06



En underbar dag i skogen.

 


Det blev en tur med Thomas.

 


Har även hunnit med att få skottkärran klar.

 


Kanske det behövs en ny slang i däcket.

 


Fridolf på kvällspromenaden.................................

 



Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards