Alla inlägg under mars 2014

Av Sören Larsen - 23 mars 2014 21:13



Nu tror jag att det lyckades med video klippet.


 


Gjorde i ordning krolfbanan.

 


Årets första parti. 

 


Nu ska vi se hur det går.


 


Konsentration

 


Killen är igång med sin boll.

 


(Däck)

 


Krattar ut grus från gräsmattan, det är drygt så jag tar ett par meter åt gången.

 


Krattar under tallen för andra gångn i år,det har ju blåst ganska mycket.

 


Min egna tipp i skogskanten.

 


Rabatten blir det lite mera planterat i, det har ju varit en underbar dag här på gården med min käraste Birgitta.------------------------

 


 

Av Sören Larsen - 22 mars 2014 18:43


Prövade nya hjälmkameran i dag.

 


Det var första gången som jag använder den.

 


Det visade sig att jag hade den inställd på stillbilder.

 


Nåja nu vet jag hur jag ställer in video, så nästa gång blir det nog bra.

 



Uppe i förådet över verkstan var det några tusen flugor jag dammsög bort dom några gånger. 

 


Efter en kvart så var det lika många igen...............................

 


Av Sören Larsen - 21 mars 2014 19:29


Smörgåståta nere på fabriken mmmmm.

 


Birgittas hårborste har fått nytt skaft, tänk den blev godkänd.

 


Gjorde i ordning benen till en pippi.

 


Ett av rören går igenom foten 2 dm för att koppla på vattensprut.

 


Vattnet ska komma ut genom näsborrarna...........................

 



Av Sören Larsen - 20 mars 2014 21:41


Har börjat att limma ihop kilarna.

 


Nu sitter kameran på plats.

 


Justerar bromsen spänner kedjan och smörjar upp den, det är på den lilla 4hjulingen.......................

 


Av Sören Larsen - 19 mars 2014 22:05



Så ser Åmål badet ut i dag.


Hemma igen från Linköping.

     


Vi var på Ö&B, Rusta, Jysk, McDonald's, Kjell & Company, Tekniska Magasinet. Willys

 


Aha en hemlig grej.

 


Det blev ett gäng batterier.

 


En liten ny hjälmkamera.......................................
.............

 


Av Sören Larsen - 18 mars 2014 19:58




  

Har kapat upp horn till knappar.


Det blev en hel del mindre bitar som ska vara till perstick knoppar.

  


Knapparna lade jag i en tumla som ska gå nu i natt, ska bli intressant att se hur dom ser ut i morgon....................

  


Här en video klipp från i går.


 



Av Sören Larsen - 17 mars 2014 20:17




Kedjan hoppade av i går när Thomas och jag var i skogen och åkte.

 


Nu är den (lilla) uppstäld på bockar (arbetsbord) det ska bli en större genomgång av den nu.

  


Jag tycker om att göra mallar till allt, här till exempel för att såga ut 26 bitar som blir exakt lika till varje rundel som sedan ska sammanfogas till det som ska bli en skål.

 


Städade i dag med nere på fabriken, det var hyllvis med kontors matrial sådant som var gammalt och hade blivit kvarglömt, nu är containern full igen.

 


Det blev bra tycker jag, fast det är ju kunden som ska tycka det.


Nu är vi i Kisa och grattar Lasse som fyller år.

 

 

 

 


Så blev det kaffe och en jätte god tårta.

  

 

 


Rex är också med.

 


Det blommar fint i backen mot solen.

 

Vi var förbi Siverth med en blomma han fyllde också år, men ville inte vara med på bild som syns......................

 



Av Sören Larsen - 16 mars 2014 19:38


Den stora 4hjulingen är på servic, så det blev en tur med den lilla, det gick ju bra det också men det var lite skakigt om jag jämnför med den stora.

    


Vi hittade en träd som växte väldigt roligt (Liggande).

   


Det är nog många år sedan den lade sig ner men det växer många träd ur stammen (grenar).........................  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards