Alla inlägg under januari 2014

Av Sören Larsen - 8 januari 2014 19:15




Svarvar en kula nere på Rodeco.

 


Den ska vara på ett jobb, sprutas med glasfiber förstås.

 


Hjoterna betar nere på gärdet.

 


Det ska bli ett par stycken utomhus pedistaler.

 


 


 


 


Det blir olika höjder på dom.....................................

 


Av Sören Larsen - 7 januari 2014 18:40




På väg till Eskilstuna.

 


En rondell med vildsvin.

 


En annan rondell med ????

 


Sjukhuset i Eskilstuna. Besöker min bror Erik, han mår inte bra det är luften som är problemet, han har tidigare haft en lunginflammation som inte har helt blivit bra, nu är det luftrörsinflammation.

 


Jag åt pyttipanna på sjukhuset och det var inget vidare (svart pytt tora ägg) men rödbeterna var bra.  

 


Fridolf fick bättre mat än jag, det var potatis ris kötfärssås och pressylta...............................

 

Av Sören Larsen - 6 januari 2014 18:32




I dag var vi tillbaka på platsen där den gamla kvarnen har legat.


Det var faktist kul att leta, jag tog med några smidda spikar hem. 

 


Här syns muren lite bättre.

 


Här har kvarnhjulet har varit.

 


Uppe bakom krönet ligger ena sjön.

 


Här nere ca 15 meter lägre är den andra sjön.....................................

  

Av Sören Larsen - 5 januari 2014 21:35



 

Åker in till Åtvidaberg fast jag tar skogsvägen förbi stugan som Syrran och Gunnar hade.


Thomas och jag åkte åt andra hållet i dag det blev till Bersbo där som Roger hade gjuteriet som brann ner.

   


Hemma igen, det är otroligt bra med mina stänkskydd.


 



Birgitta och jag på en kvällstur. 


Så kan det se ut.

Jag fick en ny hatt av Thomas det är en äkta läderhatt (jag tror från Australien)............................. 

 





Av Sören Larsen - 4 januari 2014 18:28





Nu ska ni slippa flera bilder på våran amaryllis, det fins fyra orkidéer i bakgrunden olika färger.

 


Städade nere på Rodeco på förmiddagen.

 


Sedan på eftermiddagen åkte vi en del småvägar i skogen.

 


Hittade en kvarnsten, vi gick runt och tittade undrade hur o varför just här?

 


Jo här uppe bakom kullen ligger det en sjö och bakom oss ligger en mycket lägre sjö, tittar man närmare på den här bilden så ser man en stenmur bakom tvillingträden, det har alltså varit en fördämning där ett skovelhjul har suttit för att driva kvarnen.


Här har antagligen mjölnaren bott i en kombinerat stall o bostadshus, det finns en tre meter lång ränna som djuren har kunnat äta o druckit ur.

Det är roliga upptäckter Thomas och jag gör i skogarna..................

  



  



Av Sören Larsen - 3 januari 2014 18:25




Nu är skafferiet på plats, samma färg och material som dom övriga skåpen i köket.

 


Sade visst fel i går angående våran amaryllis, den har faktist fem blommor, jättefin.

 


Nästa uppdrag detta ska bli ett bord när det blir färdigt  (beställning)...............................

 

Av Sören Larsen - 2 januari 2014 18:22




Sågar till bakstycket och dörren.

 


Fäller in gångjärn.

 


Ahaaa det fungerar.

 


Å så var det handtag och låsmagneter.......................................


 



Av Sören Larsen - 1 januari 2014 18:31


Vill önska alla mina läsare en god fortsättning på 2014


Jag avslöjade visst med överskriften vad det är som jag sysslar med.

 


Det blev ett utrymme bredvid den nya kyl/frysen, vi får se vad det blir när det blir klart..........................

  

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards