Alla inlägg under oktober 2013

Av Sören Larsen - 7 oktober 2013 18:36

  

Birgitta hemma igen från Mjölby med nya glasögon


Äntligen är de här partiet på 15 holkar hopsatta nu är det lite målning och fin justeringar.

 


Prövar idén som jag har tillverkat till snöplogen, hmmmm kanske med lite små justeringar..........................

 



Av Sören Larsen - 6 oktober 2013 19:50


Bytte gardin i datarummet, här nattetid. (oxblodsröd)

 


Dagtid det syns inte mycket till färg, fast det så klart svart är ju också en färg.

 


Dags för ett parti Krolf (Thomas vann)


Förbereder en tur till skogen.

   


Thomas tankar min 4hjuling.

 


Naturbild (höst)

 


Annan naturbild (det blev dårligt med svamp i dag).......................

 


Thomas kommer     (video klipp)


 

Av Sören Larsen - 5 oktober 2013 18:30


Här är den färdiga hyllan som jag missade att få med i går.

 


Har plockat in Loppisen i dag.

 


Nu står den bra här till våren kommer.

 


Målade lite mera knutbrädor till holkarna.

 


Gjorde några klara med knutbrädorna, bara taket kvar.


 


Kvällsmaten innan promenaden..........................

 

Av Sören Larsen - 4 oktober 2013 20:31


Målar igen.

 


Nu är badrumshyllan klar målat och signerat.

 


Har svarvat ett hjul som jag har satt i kullager till ett brytblock (det ska vara till snöplogen)

 


I går frågade grabbarna om jag kunde göra ett handtag till den stora vinkel, och så här blev den.

 


Målade lite knutbrädor till fågelholkerna.

 


Nästa bad på gång nere på Rodeco............................................
....

 


Av Sören Larsen - 3 oktober 2013 19:05


Målade lite i dag, här ska taken bli svarta nästa gång jag doppar penslen.

 


Nattbordet blev vit.

 


Badrumshyllan har jag också börjat med den blir babyblå.

 


Krattar tallbar.

 


Här första lasset...............................

  


Av Sören Larsen - 2 oktober 2013 19:06


Det blir bara ett par höst bilder i dag.

 



 


Var in till Åtvidaberg en tur i dag..........................................

 

Av Sören Larsen - 1 oktober 2013 21:00


I dag vann Birgitta över mig med två poäng, bra jobbat.

 


Fridolf gillar sin däckbit, den håller bätter en fotbollar, och lika rolig at hämta när vi kastar den.

 


Vinter kläderna plockas fram och vädras.

 


Ganska mycket jobb nere på Rodeco.

 


Två bad körs nu parallellt, bra att det finns jobb åt grabbarna.

 


En video klipp när Louise Lasse Lisa hämtade Rex........................


 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards